OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en supply planner, huvudkontoret är beläget i norrort och det finns möjlighet till en hybridlösning. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader därefter finns goda möjligheter till att bli överrekryterad.
Om rollen:
I rollen som Supply Planner har du en central roll i planeringen av ett av företagets ben antigen livsmedel, non-food, kaffe eller öl-vin-sprit. Du kommer att ingå i ett team på 10 medarbetare som består av områdena Demand Planning, Supply Planning, Production Planning och traditionell lagerverksamhet. Ditt yttersta ansvar är att ansvara för både taktisk- och operativplanering, där du ansvara i försörjningskedjan.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvar för behovs- och lagerplanering och analys enligt uppsatta verksamhetsmål samt arbeta aktivt och proaktivt med avvikelsehantering i flödes- och försörjningsbilden.
Säkerställa att försörjningsbild visualiseras i affärssystem och analysverktyg samt ansvara för rapportering av nyckeltal och finansiella mål.
Driva den operativa dialogen med leverantörer, speditör samt övriga samarbetspartner.
Vara delaktig i materialinköp och försörjning av produktionsmaterial och tillbehörsmaterial inom tilldelad sortimentet.
Driva utveckling av gränssnitt, processer och ansvarområden samt systemverktyg.
Driva projekt och uppdrag inom tex marginalförbättring, kapitalbindning, logistik- och speditörsuppsätt och andra finansiella och logistiska målsättning.
Koordinera och bidra i utredningar och hantering av materialavvikelser och lagersaldodifferenser.
Din profil:
Du har eftergymnasial utbildning t.ex YH-utbildning, universitetsutbildning inom relevant område.
Du har 2-4 års arbetslivserfarenhet av likande roll, fördelaktigt om du har erfarenhet av FMCG branschen sedan tidigare. Du har goda kunskaper inom ett eller flera områden inom logistik eller produktion.
Du har goda kunskaper i Excel samt i övriga Office-paketet. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en bra affärsförståelse samt goda samarbetsegenskaper. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt och uppskattar de kommunikativa delarna som rollen kräver. Vidare är du en problemlösare, serviceinriktad, lösningsorienterad och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-20.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88