OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med planering och har en vilja att ständigt förbättra? Är du lösningsorienterad och vill arbeta i ett team där du, tillsammans med dina kollegor, arbetar för att öka leveranssäkerheten och förbättra Lekolars kundnöjdhet? Då ska du fortsätta att läsa!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta inom affärsområdet Learn, Create & play på Lekolar. Som Supply Planner här ingår du i ett team med fem medarbetare där ni enskilt ansvarar för ett antal leverantörer såväl europeiska som asiatiska. Förekommande arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att skapa inköpsordrar, uppdatera ordererkännande, bevaka inleveranser, förebygga brister samt hantera fakturaavvikelser.
Du som Supply Planner ansvarar för kontakt och uppföljningar mot leverantörer och säkerställer rätt materialtillgänglighet på lagret. I rollen ingår även ägandeskap och underhåll av inköpsparametrar i affärssystemet.
Din profil
Arbetsuppgifterna kräver goda kunskaper i Excel, erfarenhet från att ha arbetat i ett större affärssystem är önskvärt och har du kunskaper i Microsoft Dynamics Ax (eller Dynamics 365) är det meriterande. Dina omfattande externa såväl som interna kontaktytor kräver att kunskaper i svenska såväl som engelska är goda, både i tal och i skrift, tillsammans med en mycket god kommunikativ förmåga.
Vi söker dig som har erfarenhet av en administrativ roll tidigare gärna inom inköp och/eller planering. Har du för tjänsten eftergymnasial utbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du som söker är en lagspelare, har lätt för att samarbeta och som inte drar dig för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs för stunden. Företaget är under ständig utveckling och vardagen är omväxlande vilket innebär att du behöver kunna arbeta strukturerat även i pressade situationer. Att känna ansvar för och motiveras av en nöjd kund är en självklarhet.
Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad, noggrann och prestigelös. Vi tror att du har en grundinställning att allt går att göra lite mer effektivt och en vilja av att ständigt förbättra. Att våga ifrågasätta nuvarande arbetssätt och rutiner ser vi som positivt! För dig är det viktigt att bidra till en god arbetsmiljö genom en positiv inställning till ditt arbete och dina arbetskamrater.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!
Övrig information
Placeringsort: Osby
Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse
Varaktighet: Fram till sommaren med eventuell möjlighet till förlängning framåt
Arbetstid: Heltid, dagtid
Lön: Individuell lönesättning
Lekolar har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Öster på telefon: 0734-368169 eller jenny.oster@maxkompetens.se. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi kommer att arbeta med ett löpande urval så ansök snarast, men med sista ansökningsdag 30 November 2022. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Lekolar vill väcka lusten att lära genom att utveckla lärande miljöer för barn och ungdomar. Vi vill tänka annorlunda och vi har ambitionen att få varje unge att blomma. Vi erbjuder mer än 20 000 produkter där var och en är noga utvald för att leva upp till de pedagogiska och praktiska krav som våra kunder ställer. Vi har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland och hos oss jobbar ca 300 dedikerade och värdefulla medarbetare.