Supply Planner till Makita i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Makita Sverige fortsätter att stärka upp organisationen inför framtiden och söker en Supply Planner till deras Supply Chain team!

Är du en strukturerad och analytisk person med ett öga för detaljer? Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa att Makita har rätt produkter hemma vid rätt tidpunkt för att tillgodose kundernas behov? Då kan rollen som Supply Planner vara din nästa utmaning!Som Supply Planner kommer du att arbeta med flöden/beställningar från Makitas fabriker runt om i världen. För att lyckas i din roll behöver du vara en viktig länk mellan inköp, försäljning, produktion och logistik.

Ditt anställningserbjudande

Makita är ett värdestyrt marknadsledande företag med produkter som ligger i framkant i fråga om innovation och kvalitet. De är stolta över sin familjära företagskultur där de värderar samarbete, öppen kommunikation och en positiv arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av en personalstyrka där din åsikt och input är värdefull, och där du kommer att känna dig välkommen och uppskattad.

Du kommer ingå i ett team på 4 personer. Teamet jobbar självständigt och vet vad som ska göras och när det ska vara klart.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Supply Planner ansvarar du tillsammans med ditt team för att hantera och optimera deras inköp genom följande arbetsuppgifter:

• Tillsammans med ditt team utveckla och implementera inköpsstrategier samt samordna inköpsorder för att säkerställa att rätt antal och rätt produkter finns på lager, både från egna och externa fabriker globalt.
• Övervaka leveranser och tullhantering, samt säkerställa transporter mellan fabriker och lager, inklusive leveranser från systerföretag i Europa till Sverige.
• Prognostisera lagernivåer och analysera inköpsdata för att förutse efterfrågan, identifiera trender och optimera lagerhållning.
• Samarbeta tvärfunktionellt med sälj, marknad och produktutveckling för att möta affärsbehov och lösa eventuella problem i leveranskedjan på ett snabbt och effektivt sätt.
• Utföra regelbundna rapporter till interna och externa intressenter.
• Bygga starka relationer med fabriker och leverantörer samt identifiera möjligheter till kostnadsbesparingar och processförbättringar.

Värt att veta

Makita är en varm och välkomnande arbetsplats. Totalt har du ca 70 kollegor som väntar på att få lära känna dig. I din roll kommer nätverkande vara en stor del för att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas så visst är det härligt med trevliga kollegor!

Kontoret ligger i Bredden där de sitter i ljusa och fina lokaler. Busshållplats finns ett stenkast från dörren och kommer du med egen bil så finns det gott om parkeringsplatser.

 

Våra förväntningar

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom tull, transport, lager, logistik eller liknande. Vi tror att du har jobbat några år i likande roll och har därmed ett proaktivt och analytiskt arbetssätt för att säkerställa smidiga flöden i hela leveranskedjan.

För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i Excel, vara självgående och kunna planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är en social och nyfiken teamplayer som lätt nätverkar med andra. Din noggranhet och analytiska förmåga gör att din problemlösning samt beslut på vägen är väl grundade.

Då du kommer att kommunicera mycket med dina kollegor utanför Sverige är goda kunskaper i engelska ett krav samt att du är flytande i svenska, både tal och skrift.

Har du erfarenhet tullhantering samt CBAM-rapportering är detta starkt meriterande.

 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2024
  • Ansök senast: 3 november 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Senior avtalsansvarig till trafikkontoret, Stockholm stad

23 september 2024

Procurement Specialist

23 september 2024

Supplier Readiness Specialist

23 september 2024

23 september 2024