Supply planner till Maria Nila

Supply planner till Maria Nila

Arbetsbeskrivning

Vi på Maria Nila har de senaste åren haft en väldigt kraftig tillväxttakt. Vi etablerar oss på nya marknader i världen hela tiden. Vi söker nu en person som får en delad roll som operativ inköpare samt planerare för påfyllnad av vårt 3PL lager i USA.

Om företaget

Maria Nila är ett familjeägt företag som för tillfället är ett av det snabbast växande hårvårdsvarumärket i norra Europa. Vi producerar våra produkter i Sverige, har en egen säljkår i fyra nordiska länder och en distribution till över 30 länder runt om i världen. Med vår 100 % veganska produktportfolio tror vi att den bästa affärsmodellen för framtiden handlar om att ta hand om både djur och miljö. Vi är ett dedikerat team. Tillsammans bygger vi en stark och positiv företagskultur genom värdeorden Be Friendly, Act Ambitious och Take Ownership. Vi tror att hårt arbete och stark gemenskap är vår nyckel till framgång och resa i att vara den största och mest hållbara aktören i vår bransch

Bakgrund

Som du förstår växer bolaget kraftigt och det gäller att hantera såväl nuläge som att gå mot önskat läge enligt strategi och plan. Supply chain med inköp och planering är en viktig pusselbit att få på plats i samarbete med produktion. Den snabba tillväxten utmanar alla delar i verksamheten och vi ska gemensamt röra oss framåt. Den resan är väldigt spännande även om den innebär stora utmaningar.

Uppdraget

Inledningsvis ser vi att du sannolikt kommer att arbeta ca 70 % med operativt inköp och 30 % med planering av påfyllnad av vårt 3PL lager i USA. Detta kan ändras efterhand beroende av hur USA marknaden utvecklas.

Mer om jobbet

Rollen har en operativ prägel. Administration och arbete i olika system kommer att vara en stor del av din vardag. I ansvaret ingår att planera, optimera och administrera påfyllnaden av vårt 3PL lager i USA. Din roll blir att fungera som bolagets länk mellan produktion och lager i Helsingborg och teamet i USA där det finns en planerings ansvarig. Det innebär att du arbetar nära våra amerikanske kollegor och säkerställer så de har rätt information med ett optimalt flöde. Säkerställande av korrekt masterdata i affärssystemen är viktiga förutsättningar för en bra planering.



På inköp arbetar du med att övervaka och säkerställa så vår produktion får materialförsörjning enligt behov genom prognoser samt genomför olika kostnads- och riskanalyser. Du ansvarar för löpande operativt avrop samt lagerstyrning av ett eller fler av följande område; råvaror, förpackningsmaterial och marknadsmaterial. Du hanterar leveransbevakning av inköp samt daglig kommunikation och uppföljning med lager för inkommande gods

Vem är du?

Du har sannolikt en eftergymnasial utbildning inom supply chain och arbetat 1-3 år i en roll relaterat till produktionsplanering eller inköp, med fördel inom FMCG.



Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och organiserad i ditt sätt att arbeta. Du kan hantera flera saker samtidigt tack vare en god förmåga att prioritera samt att kunna fatta beslut. Du har förmågan att kritiskt granska orderläggning, orderbekräftelse, offert och faktura. Då ditt arbete innebär daglig kontakt med både externa och interna kontakter har du även en naturligt social läggning.



I korthet söker vi en operativ doer med ett tydligt analytiskt/siffersinne och väldigt goda kunskaper i Excel. Då du kommer att arbeta mot en amerikansk planerings ansvarig kräver vi flytande engelska samt en väldigt god systemkompetens då du kommer att arbeta i fyra olika system. (Vi kommer att testa slutkandidaters Excel och språkkunskaper, så du vet).

Hur ansöker jag då denna spännande tjänst?

I denna rekrytering har Maria Nila tagit hjälp av Macavoy AB och du ansöker med ett uppdaterat CV och ansökningsbrev på www.macavoy.se. Vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta för länge med att skicka in din ansökan. Om du har frågor avseende tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Markus Holmgren på Macavoy, 0735-195481.

Vi ser fram emot din ansökan!

Vem är Macavoy AB?

Macavoy AB är den lilla rekryteringsbyrån med de stora kompetenserna. Macavoy är specialiserad på rekrytering av chefer, projektledare och specialister med ingenjörs bakgrund. Läs mer om Macavoy på www.macavoy.se och följ oss gärna på LinkedIn för att ta del av vad som händer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Macavoy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024