Arbetsbeskrivning
Vill du ansvara för att effektivt hantera varuflödet från leverantör till centrallager och säkerställa hög leveransservice och optimala lagernivåer? Är du en flexibel och kommunikativ problemlösare med en hög analytisk förmåga? Då kan detta vara rollen för dig - Semper söker nu en Supply Planner till kontoret i Sundbyberg. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats med varm och familjär stämning. Om du vill arbeta med FMCG i en internationell miljö är detta din chans. Ansök redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Supply Planner hos Semper kommer du tillhöra Team Planning & Logistics, och jobba i nära samarbete med 3 andra Planner-kollegor. Du kommer också ha tät kontakt med andra funktioner på bolaget så som Customer- & Logistics Service, Demand Planning, inköp, försäljning, kategori, kvalitet och ekonomi. Du rapporterar till Head of Logistics Nordics. Du ansvarar självständigt för att säkerställa leveranser inom utlovad ledtid från leverantörer inom eget scope till Sempers lager. Du lägger avropsorder, delar prognoser och bokar löpande transporter. Du deltar också i produktutvecklingsprojekt tillsammans med kategori och inköp och du ansvarar för korrekta planeringsparametrar och säkerhetslagerinställningar i affärssystemet SAP.
Avdelningens viktigaste mål är hög leveransservice till kund, samtidigt som lagernivåer och bäst-före-datum ska optimeras. Denna specifika position i teamet kommer efter en upplärningsperiod ha ett utökat ansvar som analytiker på viss % inom Planning & Logistics.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
- Proaktivt informera angående risker för potentiella bristsituationer eller framtida överlager.
- Arbeta för minimal kassation av varor i färdigvarulager med hjälp av lagerstyrning i SAP: analyser av optimal batchstorlek kontra hållbarhet och produktionsfrekvens, försäljning kontra prognos etc.
- Äga kvoteringsprocessen för eget sortiment vid bristsituationer (säkra allokering av volym till kunder enligt fair share).
- Ta fram exit- och entry-prognoser till leverantör vid produktförändringar och följa upp kvarvarande saldon på packmaterial.
- Följa upp logistikavvikelser på inkommande leveranser veckovis och säkra att leverantörer vidtar nödvändiga åtgärder enligt branschens regler.
- Självständigt planera och genomföra olika stora analyser av data i Excel och BI i samråd med Head of Logistics och skapa tillhörande presentationsmaterial i PPT. Förväntat resultat är en förbättrad och automatiserad KPI-rapporteringsmodell.
VI SÖKER DIG SOM
- Är färdigutbildad civilekonom/civilingenjör alternativt att du har en annan eftergymnasial utbildning ifrån högskola/universitet med specialisering inom logistik, teknik, ekonomi eller liknande.
- Har du en kortare högskoleutbildning ser vi att du också att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från motsvarande befattning, eller annan relevant roll inom supply chain, inköp eller logistik.
- Är avancerad användare av Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint.
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Sempers koncernspråk är engelska och du kommer kommunicera dagligen med internationella leverantörer.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP.
- Tidigare analyserfarenhet/vana av att jobba med stora datamängder.
- B-körkort.
- Erfarenhet av leverantörskontakter - gärna internationella.
För att lyckas i rollen ser Semper att: Du är en driven och målinriktad individ som är trygg i dig själv och inte tvekar att ta initiativ till förbättringar eller lösa problem på egen hand. Med din strukturerade approach har du inga svårigheter att leverera med kvalitet enligt deadlines, samtidigt som du kan prioritera i en snabbrörlig miljö med föränderliga krav. Samarbetsförmågan med alla berörda intressenter och din utmärkta kommunikationsförmåga är nyckelfaktorer för din framgång.
Övrigt: Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse, men minst 3 dagar i veckan på plats på kontoret!
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om Semper AB:
Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Semper AB har ca 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och huvudkontoret för Norden ligger i Stockholm. Företaget ingår i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group. Läs mer på www.semper.se
Om Hero Group:
Sedan 2006 ingår Semper AB i den familjeägda livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”. Läs mer på www.hero-group.ch
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231