Supply Planner till Willab Garden AB

Supply Planner till Willab Garden AB

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
I rollen som Supply Planner arbetar du med att prognostisera inköp på kort och lång horisont med målet att bibehålla en hög servicegrad och säkra varuflödet mot lager och produktion. I rollen ingår det att arbeta nära våra leverantörer, bygga relationer och samarbeten samt införa inköpsprocesser som bidrar till en förbättrad affär. Du jobbar dagligen med att stämma av lagersaldo, följa upp inköp och logistikflöden. I din roll kommer du jobba tätt ihop med strategiska inköpare, inköpskoordinatorer, lager och produktion för att skapa ett effektivt varuflöde.

Om verksamheten
Willab Garden AB är ett familjeföretag beläget i Östra Karup, Båstads kommun. Vi bedriver sedan 30 år försäljning av uterum, växthus med tillbehör till villaägarna. Försäljningen sker dels genom e-handel, dels genom utställningsbutiker i Båstad, Bromma, Munkedal och Greve/Köpenhamn. Export sker även till de övriga nordiska länderna. Hos oss arbetar 170 personer och omsättningen för 2019 uppgick till ca 490 miljoner. Läs mer om oss på willabgarden.se

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter
• Säkerställa en hög leveranssäkerhet från våra leverantörer.
• Optimera planeringen för att säkerställa en kostnadseffektiv försörjning.
• Följa upp, analysera och säkerställa en effektiv lagerhållning genom att optimera orderstorlekar och säkerhetslager med hänsyn taget till kapacitetsbegränsningar.
• Säkerställa en god tvärfunktionell kommunikation och samarbete inom inköp, lager och produktion samt gentemot våra externa leverantörer.
• Ansvara för utveckling av planeringsverktyg med tillhörande grunddata och processer.
• Driva förbättringsarbete i syfte att säkerställa kvalitet och korrekta flöden.


Din profil
Vi söker dig som har minst 5 år erfarenhet av supply planning och har utbildning inom inköp. Du har erfarenhet av att effektivisera prognoser, är social och trivs med många kontaktpunkter. Du är en person med högt arbetstempo, är självgående, strukturerad samt affärsorienterad. Du kommunicerar flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Magnus Axelsson, 042-17 66 17 alternativt magnus.axelsson@dreamwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 30 december 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024