Supply Planner/Logistic Developer till Åkers Sweden AB

Supply Planner/Logistic Developer till Åkers Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en social och analytisk teamplayer som gillar att planera och skapa effektiva flöden. Vi tror att tjänsten passar dig som som nyligen har avslutat en högre utbildning inom Logistik/Supply Chain och vill utvecklas inom området. Här får du möjlighet att komma in och bidra med din kompetens inom Supply Chain för att dels säkra flöden, men även att förbättra och optimera dem. Du blir del av ett internationellt företag där vi erbjuder ett utvecklande, intressant arbete i ett ledande företag med starkt varumärke och goda resurser.

Om tjänsten:

Som Supply Planner/Logistic Developer är ditt ansvar att säkra flödet från produktionen till våra kunder. I rollen ansvarar du för att smidigt lösa flödesrelaterade utmaningar.

Rollen kommer bland annat innefatta:

- Ett ansvar gällande flödet från produktionen ut till slutkund.
- Att utifrån prognos planera, analysera och optimera flödet.
- Att arbeta aktivt med lagernivåer och andra relevanta KPI:er.
- Att säkra att kunderna får rätt servicegrad.
- Att analysera och föreslå förbättringar.
- Att säkrar leveranser och följa upp våra leverantörer av direktmaterial.


Du kommer rapportera till Manager Planning department samt ha ett nära samarbete med huvudplanerare.

Din personlighet:

Vi söker en person som trivs i en koordinerande och fartfylld roll. Din IT mognad är hög och du har lätt för att sätta dig in i såväl ERP-system som andra systemstöd. Extra glada blir vi om du tidigare har arbetat i Movex. Eftersom vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Är du en person som gillar att planera, skapa struktur, har en hög analytisk förmåga och får energi av mycket kontakter så kommer du finna dig väl tillrätta i rollen och hos oss. Vi erbjuder en rolig och fartfylld tjänst i ett framåtriktat bolag. Tar du steget?

Krav:

- Högskoleexamen, helst inom Logistik/Supply Chain
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i excel och vana att använda formler.
- Socialt kompetent med förmåga att samverka med andra individer på ett sätt som innebär att god kommunikation upprätthålls.
- Noggrant och strukturerat arbetssätt.
- Affärsintresse - kommersiellt och ekonomiskt.


Meriterande:

- Erfarenhet från tillverkande industri
- Erfarenhet eller god förståelse av Lean.
- Kunskap och erfarenhet från arbete i ERP-systemet Movex eller liknande.
- Erfarenhet eller god förståelse av MRP och APS-system.


Åkers Sweden AB är ett dotterbolag till Union Electric Steel Corporation som säljer valsar under varumärket Union Electric Åkers. Åkers Sweden AB har cirka 180 st anställda och har sin produktionsanläggning i Åkers Styckebruk, som ligger i Strängnäs kommun ca 75 km från Stockholm. Det är också i Åkers Styckebruk som koncernen bedriver forskning och utveckling av gjutna valsar. Åkers Sweden AB producerar ett brett sortiment av gjutna valsar varav merparten går på export. Vi befinner oss nu i en spännande fas och bygger vår organisation för framtidens behov.

Kontakt:

Om du har några frågor angående rekryteringen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Tommy Svensson, tommy.svensson@sportivepeople.se. Då vi arbetar fortlöpande med processen så vill vi att du skickar in din ansökan omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sportive People
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024