OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en
Supply Planning Manager
Om tjänsten
Du har en spännande roll där du leder och fördelar arbetet inom vår Supply Planning inom en högteknologisk processindustri. Tillsammans med ditt team ansvarar du för en hög produkt- och materialtillgänglighet; rätt lagernivårer är ditt ledord. Dina kunder är både interna och externa, du jobbar i en internationell miljö där du har ett mycket brett kontaktnät både inom fabriken men såväl med våra marknad-/säljkollegor. Du kommer att ansvara för att:
Ett välfungerande team på 6-7 personer
Produkttillgänglighet mot våra kunder likväl som materialtillgänglighet mot vår produktion
Lagernivåer, kortsiktigt såväl som långsiktigt
Uppföljningar och rapportering av diverse KPI
Projekt/förändringsarbete
System-/Processägande med fokus Inventory & Planning
I rollen är du en del av Supply Chain, en naturlig del är att ha daglig kontakt med produktionsledning, Logistcs & Customer Service, Lager, Quality och vår Marknad-/Säljorganisation. Supply Planning är ett viktigt nav i vår verksamhet i Aneby som erbjuder stimulerande samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi är i fas att implementera ett nytt systemstöd för S&OP vilket medför möjlighet att påverka och förändra dagens processer.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning alternativt god erfarenhet inom Supply Chain. Det är viktigt att du är ansvarstagande, flexibel, har stor drivkraft och god social förmåga, du tycker om att ha en central roll med stor möjlighet att påverka. Du är affärsorienterad och resultatinriktad.
Du besitter naturligtvis goda kunskaper i Microsoft Office, erfarenhet från ERP system är meriterande.
Språkmässigt behärskar du engelska mycket väl i både tal och skrift, har du kunksaper i tyska, franska eller spanska är även det meriterande men inget krav.
I vår verksamhet kommer du att ingå i en stabil organisation med intressanta utmaningar och möjlighet att utvecklas i en internationell miljö.
Om oss
Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över.
Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medabetare varav 300 arbetar i Aneby.
Nästa steg
Är du nyfiken på att veta mer? Kontakta gärna Supply Chain Director Jimmy Essander, 0380-47523. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Varmt välkommen med din ansökan via (länk). Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30