Supply Point Coordinator, vikariat

Arbetsbeskrivning

Som daglig kontakt i varuförsörjningsfrågor för Sweden Operations kunder är du vårt ansikte utåt.Du ska se till att kunderna upplever en utmärkt kundservice och jobba för att förbättra förutsättningarna för en utmärkt varuförsörjning. Din spelplan: Supply Point Account Management är en avdelning inom Sweden Operations som arbetar med varuförsörjningsfrågor och kundrelationer.Våra kunder är AZ Marknadsbolag och Supply Points runt om i världen samt vissa externa kunder.Vi ser till att kunderna är informerade om allt som kan påverka leverensservicen och samlar in information från kunderna rörande allt som kan påverka tillverkningsvolymerna.Vi samarbetar med många avdelningar inom Sweden Operations, främst planering, skeppning, förpackningsutveckling och reklamationsavdelningen. Din roll: Du ska fungera som huvudkontakt för Sweden Operations kunder i varuförsörjningsfrågor.Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av order- och prognoshantering samt leveransbevakning.Du ansvarar också för att optimera varuförsörjningsmetoderna, tillsammans med planeringen och kunden, utifrån de förutsättningar som en specifik kund har.En annan viktig del av arbetet består av att samla information från kunderna gällande allt som kan påverka tillverkningsvolymerna så att Sweden Operations kan använda sina resurser och anläggningar på bästa sätt.Arbetet kan också handla om att delta eller leda olika projekt för att förbättra varuförsörjningen. Vi förutsätter: Du har minst 1 årig högskola och 1-2 års erfarenhet av arbete inom relevant område alternativt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du behärskar svenska väl i tal och skrift.Våra kunder är utländska marknadsbolag och externa kunder vilket förutsätter att du har god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på engelska. Framgångsfaktorer: Arbete inom Supply Chain och arbete med kundrelationer är meriterande.I rollen som Supply Point Coordinator ställs höga krav på flexibilitet och samarbetsförmåga samt en öppenhet för nya arbetssätt.Andra egenskaper vi värdesätter är ett starkt kundfokus, kommunikationsförmåga samt en förmåga att bygga relationer.Du bör tycka om att ha ett högt tempo. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.astrazeneca.se senast den 31 januari 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

AstraZeneca

AstraZeneca

AstraZeneca

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AstraZeneca AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 25 januari 2008
  • Ansök senast: 31 januari 2008

Besöksadress

Pepparedsleden 1
None

Postadress

43120
1480, 43120

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024