OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redo för ett välsmakande jobb? Bli en del av Fazer som Supply/QEHS Administratör på Fazer Kvarn i Lidköping
Vi tar oss framåt – följer du med?
Som Supply/QEHS Administratör på Fazer Kvarn kommer du ta in och uppdatera leverantörsspecifikationer, certifikat från leverantör samt övriga kvalitétsdokument.
Förbereda leverantörsbedömningar samt delta i leverantörsrevisioner. Undersöka alternativ till nya råvaror & leverantörer. Du kommer på egen hand utreda reklamationer/avvikelser för både kund och leverantör. Du deltar i Internrevisioner och hygienronder. Du kommer ansvara för att lägga avrop mot inneliggande inköpskontrakt med tillhörande leverantörsreskontra samt aktivt säkerställa prognostisering till leverantör.
Uppföljning av nyckeltal inom QEHS och Supply samt övriga administrativa tjänster ingår i tjänsten.
Det är en heltidstjänst och tillsvidareanställning (med 6 mån provanställning) och med placering på vår Kvarn i Lidköping. Du rapporterar till Supply Chain Manager på Fazer Kvarn.
Varför ska du välja Fazer?
Det börjar med människor. Du kommer att arbeta i en stimulerande och välkomnande miljö, omgiven av kollegor som inspirerar dig till att göra ditt bästa.
Fazer Kvarn har haft en stark tillväxt de senaste åren och kommer ha fortsatt högt fokus på kraftig tillväxt på den svenska marknaden och på exportmarknaden. Som Supply/QEHS Administratör kommer du får du en viktig roll i vårt team.
Vad bidrar du med till teamet?
För att lyckas i rollen ser vi att du har några års arbetserfarenhet inom administration, livssäkerhetssystem och gymnasialutbildning.
Vi arbetar bäst tillsammans och du drivs av en stark teamkänsla där du är bra på att inspirera och motivera andra. Du har erfarenhet från Livsmedelsindustri, är pålitlig och arbetar strukturerat. I tal och skrift är du flytande i både svenska och engelska och besitter goda datorkunskaper.
Redo för ett välsmakande jobb? Ansök nu.
Skicka in din ansökan senast den 1 november.
Vid frågor om tjänsten kan ni vända er till Supply Chain Manager Andreas Lundgren 0510-86285 eller Senior HR Manager Susanne Ekblom Renström 0510-86009
Telefontid för frågor 22 oktober kl 10.00-11.30 eller 27 oktober kl. 13.30-15.00.
(Inga ansökningar via mail). Ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.
Northern Magic. Made Real
Följ gärna Fazer på LinkedIn