Support Administratör telefoni

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Till en av våra större kunder i Örebro söker vi nu en Support Administratör inom telefoni med kundfokus och som har erfarenhet från t.ex. helpdesk/service desk. Du kommer att vara en del av ett arbetslag med kompetenta kollegor och jobba i en arbetsmiljö mot internationella användare, varför goda kunskaper i engelska språket värderas högt. Företaget befinner sig i en tillväxtfas och behöver förstärkning i sin Support för telefoni.


Arbetsuppgifter

Du kommer att fungera som support via telefon och mail. Hantera och lösa problem ärenden inom telefoni, mobilt bredband och abbonemangs frågor mm. Administrera och lösa ärenden med leverantörer. Föra dialog och med kunder och ledsaga dom på rätt väg.


Formell kompetens

- 2-4 års vana från helpdesk/service desk
- Bred IT-kunskap t.ex. servrar, skrivare, etc.
- Svesnka och Engelska flytande i tal och skrift
- Win 7 client/Win 8.1 client
- Microsoft Office XP/2003/2007/2010/2013

Meriterande är om du har:
Tidigare erfarenhet från affärsprocesser inom ekonomi, produktion och inköp.
Teknisk utbildning


Din bakgrund

I denna roll är det viktigt att du har erfarenhet av kundkontakt, via telefon, samt att du har en förståelse för att fånga upp problem och lära
dig lösa dessa. Vidare kommer du att få stöd i din utveckling, från enklare till mer avancerade uppgifter över tiden och arbeta med ärenden via en ärendedatabas.
Möjlighet finns för rätt person att vidareutvecklas inom företaget om denne/denna visar intresse för olika kompetensområden.



Personliga egenskaper

Du är service inriktad med ett affärs fokus. Du är anlaytisk och gillar att lösa problem inom det tekniska området

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Uppdraget är initialt 6 månader (heltid) men är tänkt att ha längre varaktighet för rätt person.
Arbetstider 7:30-16:30.
Placering: Örebro

Tillträdesdag

Tveka inte att skicka in din ansökan snarast då vi kommer tillsätta tjänsten så fort vi hittat lämplig kandidat.
Tillträdesdag snarast.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Fredrik Carlsson

Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Eva Harrysson

Carolina Simonsson

Nina Karlsson

Pär Söderlund

Nina Karlsson
0723728083
Carl-Fredrik Carlsson
072-2541547
Susanne Johansson
072-2541516

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Örebro Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 april 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Örebro
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Örebro, 70210

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024