Support Agent till Samsung

Support Agent till Samsung

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet inom värme/kyla samt kundsupport och brinner för högklassig service. Här får du möjligheten att kliva in på ett långsiktigt uppdrag hos Samsung i Kista. I rollen erbjuds du även chansen att delta i spännande affärsresor inom Norden till deras distributörer.

Om tjänsten
Du kommer att vara en värdefull del av ett sammansvetsat team om 15 personer. Vi jobbar med produktgruppen klimatlösningar, som innefattar allt från luftvärmepumpar för hemmabruk till VRF-system för hotell, kontor och butiker. Som Support Agent är din huvudsakliga uppgift att hantera de supportärenden som efterfrågas av våra kunder och installatörer. Du jobbar tätt med B2B-produktchefen och därför kan ditt arbete även innebära att få insyn och hjälpa till med manualer, produktinformation, marknads- och annonsmaterialöversättning vid behov.

Du erbjuds

- Du kommer att bli utbildad både i Norden samt av våra kollegor på huvudkontoret i Nederländerna

- Rollen kommer inkludera en del resor inom Norden till Samsungs distributörer

Arbetsuppgifter

- Utbilda kunder i reservdelshantering

- Vägleda kunder för Smartthings/Wifi anslutning

- Guida kunder genom att exempelvis läsa systemritningar och el-schema

- Utbilda kunderna att använda vår partnerportal för felrapportering, ärendehantering etc.

- Uppföljning av produktkvalitet och servicerelaterade ärenden

- Arbeta i i Officepaketet

Vi söker dig som

- Har dokumenterad erfarenhet inom värme/kyla

- Du har erfarenhet av arbete med support, gärna med kunder inom Norden

- Talar svenska och engelska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du kan tala och skriva obehindrat på Finska men även Norska eller Danska är också meriterande.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är verbal, social, pedagogisk och lugn.



I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till Linda Gullbrandsson via mejl linda.g@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Välkommen med ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 april 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024