OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är möjligheten för dig som brinner för både support och IT/teknik som vill vara med från starten när vi bygger vår nya supportorganisation; One Orango Support. Därför söker vi inte bara en utan två nya medarbetare i vår nya roll Support Analyst.
Om rollen som Support Analyst
I takt med att vi på Orango vuxit, vi är ju idag trots allt en av Sveriges största Dynamicspartner och ledande inom områden som Affärssystem, BI och Integration, så ställs det allt större krav på supporten. Idag har vi 4 olika supportorganisationer som är experter inom sitt område men som behandlar högt och lågt, allt ifrån enklare användarproblem till komplex felsökning i kod, vilket inte är det mest effektiva i alla lägen. Därför skapar vi nu en gemensam One Orango Support som blir ansiktet utåt för alla våra kunder och som tar emot alla supportärenden och levererar en service utöver det vanliga.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära;
- Ta emot alla inkommande ärenden och registrera dem i vårt ärendehanteringssystem Freshdesk
- Samla in den information som krävs, analysera och kategorisera ärendet utifrån olika parametrar
- Är det ett enklare problem som du har kompetensen att hantera gör du det själv i annat fall lyfter du det enligt eskaleringsrutiner till respektive supportorganisation
- Proaktiv kontakt med kunder vid exempelvis driftstörningar
Utöver det kommer One Orango Support ansvara för intern-IT där du hjälper dina kolleger med diverse IT-relaterade problem som kan uppstå samt beställning och installation av ny utrustning.
Du kommer att få utbildning inom våra olika områden för att få en grundförståelse dels för att kunna göra rätt kategoriseringar men även för att på sikt själv kunna ta mer och mer komplexa problem på egen hand.
Här skulle vi också kunna lista en massa tekniska buzzwords som du kommer jobba med, men risken är att det skulle bli en väldigt lång lista, så låt oss istället säga såhär; Det är här en roll för dig som är IT-generalist! För dig som kan lite om väldigt mycket och inte tvärt om!
Lite om vad du får hos oss:
- Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
- En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
- Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
- Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
- Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
- Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)
Vem vi söker?
Som du säkerligen förstår gör bredden i denna tjänst att vi inte säker någon som kan allt utan snarare någon som vill lära och ser långsiktigt på denna tjänst. För dig som är vetgirig och har en bredd inom IT snarare än en spets. För dig som brinner för support och service. Med det sagt tror vi lite såhär om dig;
- Du har en eftergymnasial praktisk utbildning inom IT exempelvis en YH-utbildning som It-tekniker eller motsvarande
- Du har erfarenhet av att arbeta med service och support med en vana att göra det där lilla extra för kunden
Kanske jobbar du idag som 1st line i en stor anonym helpdesk eller sitter i en roll där IT bara är en del av det du jobbar med. I vilket fall så kan vi erbjuda en spännande roll där du får vara med från starten och vara med i byggandet av One Orango Support.
Det praktiska
- Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
- Omfattning: Heltid, supporten kommer vara öppen 7-17 så du kommer antingen arbeta 7-16 eller 8-17
- Placering: Vårt kontor i centrala Jönköping
- Sista ansökningsdag: 8/8