Support - Axiell Bibliotek AB

Arbetsbeskrivning

Axiell Bibliotek är den ledande leverantören av IT- system och -tjänster till biblioteken i Norden - och är dessutom ett av de ledande tio företagen i världen inom denna bransch.Företaget har biblioteken som sin enda målgrupp och fokuserar på utveckling av bibliotekssystem.Axiell utvecklar tekniskt avancerade bibliotekssystem i nära samarbete med kunderna.Mer än 700 bibliotek i Norden använder Axiells system.Förutom bibliotekssystem säljer Axiell även RFID-lösningar och självbetjäningsautomater till bibliotek i samarbete med Bibliotheca A/S.Axiell har 120 anställda i Sverige, Danmark och Finland.www.axiell.se.BOOK-IT är ett skandinaviskt bibliotekssystem till stora bibliotek, från grunden nyutvecklat i samarbete med biblioteken.Det är ett tekniskt avancerat system anpassat till internationella standarder.Det grafiska gränssnittet gör att BOOK-IT är lättillgängligt för såväl bibliotekets personal som dess användare. BOOK-IT finns på mer än 200 kommunbibliotek, högskolor, grund- och gymnasieskolor i Sverige och övriga Norden. För att det dagliga arbetet på biblioteket ska fungera finns vår kundsupport, dit kunderna kan vända sig med allt från tekniska problem till rena användarfrågor. Kvalifikationer -Tjänsten kräver inte att du har biblioteksutbildning men vi ser gärna att du har erfarenhet eller kännedom av biblioteksverksamhet.-Du behärskar Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av Jeeves.Personliga egenskaper -Vi söker dig som uppskattar kundkontakter, har en utpräglad servicekänsla och trivs med att vara företagets ansikte utåt.-Det är viktigt att du är kommunikativ i både tal och skrift och att du behärskar svenska språket väl.Vårt koncernspråk är engelska, därför värdesätter vi även goda kunskaper i detta språk.I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

12 december 2024

11 december 2024