Support Consultant, Kista

Arbetsbeskrivning

Följ med oss på vår spännande resa! Aspia har just bildats, men är marknadsledande redan från start - det ger fantastiska möjligheter för både kunder och medarbetare.

Vill du arbeta i ett växande företag med lön som kärnverksamhet? Är du en trygg och kommunikativ person med intresse för ständig utveckling och eget ansvar? Ser du kontakt med människor som inspirerande och har en utvecklad servicekänsla? Då är det garanterat dig vi söker!


Ditt uppdrag

Supporten är en funktion som är en av de viktigaste delarna inom vår affär. Att arbeta med kundsupport hos Aspia innebär daglig kontakt, via epost och telefon, med våra kunder, för att säkerställa en personlig men professionell kontakt. Du får en viktig roll i att vägleda kontaktpersoner och deras anställda i frågor kring lön, tidsrapportering och övriga systemfrågor.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

- Registrera, kategorisera och lösa inkommande ärenden
- Ge praktiskt stöd och vägledning i våra system FLEX Classic och FLEX HRM.
- Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel och förklaringar
- Ta emot synpunkter från användarna. Återkoppla och ha kontakt med kollegor, chefer samt externa kontaktpersoner
- Delta i det dagliga arbetet avseende support via telefon och e-post
- Bidra med förbättringsförslag för att höja kvaliteten inom supporten


Vem är du?

- Har en avklarad gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller liknande
- Mycket god IT-vana, stor erfarenhet av Office paketet, framförallt Excel och Outlook samt mycket god vana att arbeta i webbapplikationer
- Har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete med kundsupport och att ge vägledning och stöttning via telefon
- Utbildning/erfarenhet av att ha arbetat med lön och HR
- Erfarenhet av FLEX lön samt FLEX HRM

Arbetet innebär mycket vägledning och stöttning via telefon och e-post, vilket ställer stora krav på att du är en utmärkt kommunikatör och är pedagogisk. Vi tror att du har ett öga för detaljer, att du är lösningsorienterad och vi hoppas att din positiva attityd driver dig att hitta lösningar där andra ser problem. Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Ansökan bör vara oss tillhanda senast 1 september 2019. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan detta datum. I din ansökan vill vi gärna att du bifogar:

- CV
- Personligt brev
- Betyg och intyg från din högsta genomförda utbildning

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Björn Bergqvist via mail bjorn.bergqvist@aspia.se eller telefon 0768821105.

Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.

Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aspia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 12 augusti 2019

Besöksadress

TORSGATAN 21
None

Postadress

TORSGATAN 21
Stockholm, 11397

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024