OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Since 1985, Element Logic® has been optimizing warehouse performance.
We have extensive experience in designing and installing tailor-made solutions that streamline our customers workflow. Our robotic solutions, material handling systems, software and consulting services help improve our customers’ value chain, become more profitable and meet the end customer's expectation of fast delivery. We optimize warehouses of all sizes in a wide range of industries including electronic components, parts distribution, consumer electronics, 3PL, pharmaceuticals, apparel, sports equipment, and more.
The company is owned by employees, with the European Private Equity company Castik Capital as the majority owner. Element Logic is headquartered in Norway and operates worldwide with a turnover of over EUR 200 million in 2021.
For more information about our automated warehousing solutions and services, go to www.elementlogic.net and follow us on Facebook, LinkedIn and Youtube.
Har du ett stort intresse för kundsupport, teknik, felsökning och problemlösning samt vill stötta kunder i Europa inom automatiserade lagerlösningar.
Arbetsbeskrivning
När en anläggning är klar och driftsatt är denna position den viktigaste för våra kunder. Supportteamet ser hur anläggningen fungerar i realtid och kan arbeta proaktivt med förbättringsförslag. När något inte fungerar startas omgående en felsökning för att hitta felet på egen hand eller tillsammans med dina kollegor. Det är en stor teknisk variation i arbetet, från inkommande ärenden, både med 1st line och 2nd line support till förbättringsprojekt.
Du sitter på Elements Sverige kontor i Lund tillsammans med dina kollegor med uppkoppling mot kundens system. I tjänsten ingår beredskap med ett roterande schema för att ge bra service till våra kunder.
Kvalifikationer & bakgrund
IT-utbildning
Erfarenhet av teknisk kundsupport
God engelska och svenska i tal och skrift
God förståelse av internlogistik och flöden
God kunskap inom SQL-databas och queries
God förståelse för systemintegration
Du som person
För att lyckas i denna roll krävs en god förmåga att lyssna och förstå kunden och samtidigt arbeta effektivt och strukturerat för att uppnå god kvalitet. Vi vill att du gillar att ta ansvar samt är en lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Du är serviceinriktad och har en mycket god förmåga att skapa tillförlitliga och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen krävs en stor portion envishet och nyfikenhet tillsammans med en stark vilja att finna lösningar på det som du ställs inför.
Ansökan
Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering.
För frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra@pxpress.se, 0706780333
Varmt välkommen med din ansökan!