Support Consultant/IT-support till Element Logic

Arbetsbeskrivning

Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledande inom vårt segment. Det har givit oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Vi ser hela tiden till att lära oss något nytt, både hemma och utomlands. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kundlager till de mest effektiva i Europa är det här platsen att vara!
Vi har lång erfarenhet av att designa och installera skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders arbetsflöden. Våra robotlösningar, materialhanteringssystem, mjukvara och konsulttjänster hjälper till att förbättra våra kunders värdekedja, ser till att de blir mer lönsamma och uppfyller slutkundens förväntningar på snabb leverans.
Har du ett stort intresse för kundsupport, teknik, felsökning och problemlösning samt vill stötta kunder i Europa inom automatiserade lagerlösningar?
Arbetsbeskrivning
När en anläggning är klar och driftsatt är denna position den viktigaste för våra kunder. Supportteamet ser hur anläggningen fungerar i realtid och kan arbeta proaktivt med förbättringsförslag. När något inte fungerar startas omgående en felsökning för att hitta felet på egen hand eller tillsammans med dina kollegor. Det är en stor teknisk variation i arbetet, från inkommande ärenden, både med 1st line och 2nd line support till förbättringsprojekt.
Du sitter på Elements Sverige kontor i Lund tillsammans med dina kollegor med uppkoppling mot kundens system. I tjänsten ingår beredskap med ett roterande schema för att ge bra service till våra kunder.
Kvalifikationer & bakgrund
IT-utbildning
Erfarenhet av teknisk kundsupport
God engelska och svenska i tal och skrift
God förståelse av internlogistik och flöden
God kunskap inom SQL-databas och queries
God förståelse för systemintegration

Du som person
För att lyckas i denna roll krävs en god förmåga att lyssna och förstå kunden och samtidigt arbeta effektivt och strukturerat för att uppnå god kvalitet. Vi vill att du gillar att ta ansvar samt är en lagspelare som är rak och tydlig i din kommunikation. Du är serviceinriktad och har en mycket god förmåga att skapa tillförlitliga och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen krävs en stor portion envishet och nyfikenhet tillsammans med en stark vilja att finna lösningar på det som du ställs inför.
Ansökan
Vi samarbetar med PXpress i denna rekrytering.
För frågor kontakta rekryteringskonsult Sandra@pxpress.se, 0706780333
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSXpress AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024