OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oneflow är en snabbt växande tech startup med kontor i hjärtat av Stockholm. Vi har skapat en plattform som automatiserar hela kontraktsprocessen från början till slut, allt på samma plattform. Vi gör klumpiga, statiska kontrakt till hjälpsamma, smarta kontrakt. Processer är snabbare, beslut är bättre och erbjudanden går smidigare. Vår plattform skapar ett enklare, smidigare och smartare sätt för team i alla former och storlekar att hantera sina kontrakt - precis som magi. Kom och skapa underverk med oss!
Vi ska nu växa vårt Customer Success Team med en Support & Customer Care. På Oneflow får du kartlägga din egen utveckling och arbeta med kollegor som alltid är #inittogether. Du kommer att vara central i vår snabbväxande organisation och kommer att ha en avgörande roll för att våra kunder får bästa möjliga service och upplevelse av Oneflow. Vi är för närvarande 95+ personer som representerar 20 nationaliteter och vi tror att vår mångfald, både när det kommer till bakgrund och jämställdhet, är en styrka i vår organisation.
Vad vi söker hos dig
För att trivas i rollen behöver du gilla att arbeta i ett högt tempo, du brinner för kundkontakt och förser våra kunder med bästa service. Du är också organiserad, empatisk, ansvarstagande, nyfiken och mån om att alltid ge kunden den bästa tänkbara upplevelsen. Du lär dig snabbt och fungerar lika bra i ett team som på egen hand då du är van vid att ta mycket eget ansvar och fatta självständiga beslut.
Vad kommer du att göra?
Som Support & Customer Care på Oneflow kommer du vara första kontakten när det gäller alla former av support och förfrågningar från våra kunder. Du arbetar proaktivt för att säkerställa att våra kunder har rätt kunskap för att få ut plattformens fulla potential. Du kommer också vara ansvarig för övriga administrativa uppgifter i samband med onboarding av nya kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
Ta emot, hantera och samordna ärenden från våra befintliga kunder via telefon, mejl och chatt
Dokumentera funktionalitet och driva vårt Help Center framåt
Hålla onboarding webinar
Analysera kundens interaktion med applikationen och arbeta fram förslag till förbättringar tillsammans med vårt Produktteam
Stötta vår ekonomiavdelning med viss administration
Vårt mål är att ge våra kunder service i världsklass och att de alltid ska tala gott om sin upplevelse med Oneflow. Det är du som gör det möjligt!
Vad erbjuder vi dig?
På Oneflow får du vara en del av en entreprenöriell kultur med begåvade och passionerade kollegor. Vi jobbar hårt men vi älskar också att ha kul tillsammans! Vi har quizkvällar, spelar shuffleboard, pingis och tränar tillsammans. Varje fredag har vi after work (dock inte nu under Corona). Vi värderar lärande högt, därför har vi en utbildningsbudget, vi tar in externa föreläsare, vi delar kunskap med varandra och vi har ett ständigt växande bibliotek - hittar du inte boken du letar efter? Inga problem, vi köper den till dig!. Alla anställda på Oneflow får även friskvårdsbidrag och tjänstepension. Vi investerar i våra anställda och sätter upp individuella mål och utvecklingsmöjligheter för alla medarbetare.
Kvalifikationer
Som Support & Customer Care på Oneflow bör du ha en mycket god förmåga att kommunicera med människor på alla nivåer inom en organisation. Du förväntas vara strukturerad, självgående och ordningsam i ditt arbete. Du förstår värdet av att vara effektiv och tålmodig, och du är pedagogisk och engagerad i ditt sätt att kommunicera.
Önskade erfarenheter:
1-2 års relevant erfarenhet från 1st line supportarbete inom tech/IT/SaaS
Teknisk förmåga och intresse för digitala applikationer och IT
Flytande svenska och engelska i tal samt extremt god skriftlig förmåga i båda språken
Kunskap av systemen Freshdesk, Freshchat och Salesforce är meriterande
Akademisk utbildning är meriterande
Låter detta som du?
Ansök genom att skicka in CV där du berättar mer om varför rollen är intressant och varför du skulle vara en bra match. Vi återkommer så fort vi kan!
Rekryteringsprocessen inleds med ett personlighets- och logiktest. Därefter är det en intervju med Kim. Efter det är det en intervju med Sherin och Felicia och slutligen kommer du få göra ett case som vi går igenom tillsammans under ett sista möte med Sherin och Gustaf.
Vi värderar självklart jämställdhet och mångfald högt i vår organisation och strävar därför efter ett team som speglar samhällets mångfald.