OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hoist Group is an international, customer-driven, entrepreneurial company offering innovative hospitality solutions to thousands of hotels across EMEA. We have over 20 years of proven hospitality experience and our focus is always on helping our customers deliver a great guest experience. We are proud to be working with both smaller independent hotels as well as leading international chains and we are constantly striving to drive growth for our customers. We dare to challenge the market and are always at the forefront of hospitality technology offering turnkey solutions for our customers. We are 500 dedicated colleagues in 18+ countries and our turnover is 134 MEUR
Hoist Group söker en Support Director till våra affärsområden hotellås, bokningssystem, TV och IT.
Som Support Director kommer du att leda vår supportorganisation som förnärvarande består av 15 st medarbetare.
medarbetare. Ditt uppdrag kommer att vara resurskoordinering/planering gentemot installation och support, personalutveckling,
processer/rutiner för att säkerställa supporten för våra affärsområden. Som Support Director hos oss
kommer du få chansen att utveckla dig själv samt påverka hur vi driver vår support. Ditt team består
av mycket kompetenta, lösningsorienterade medarbetare med ambition att uppnå nöjda kunder.
Tjänsten består huvudsakligen av att:
Resursplanera medarbetare för support och installation.
Skapa och underhålla process/rutiner för avdelningen.
Uppföljning av ärenden gentemot kund.
Driva eskaleringen gentemot vår utveckling.
Kontinuerligt följa upp ”nöjd kundindex” för att kvalitetssäkra hög kundnöjdhet och långvariga
kundrelationer.
Löpande följa upp lönsamheten på avdelningen.
Fakturering och tidsattestering.
Leda interna möten med säljavdelningen och projektavdelningen.
Resor i Sverige kan förekomma.
Du rapporterar till VD.
Vi söker dig som har
Minst 5 års erfarenhet av att driva supportavdelning.
Minst 2 års erfarenhet av personalledning.
ITIL utbildning och/eller arbetserfarenhet av ITIL eller motsvarande.
Mycket god förståelse för ekonomi och redovisning.
God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska som är vårat Koncernspråk.
Meriterande om du har
Erfarenhet från hotellbranschen.
IT kunskap.
Som person
Är du van att arbeta med många projekt igång samtidigt då tempot hos oss är högt. För oss är det
viktigt att du har god förmåga att kunna kommunicera med såväl kunder som säljare och tekniker
internt/externt. Till ditt sätt är du social, energifull samt lösningsorienterad och systematisk.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierande arbete, på ett i sin bransch ledande företag. Vi verkar
i en internationell miljö och har 18 kontor runt om i EMEA. Vi erbjuder ett komplett erbjudande till
våra kunder med målet att de ska vara 100 % nöjda. Vi är engagerade, innovativa och drivs av
utveckling. Vi främjar intern rörlighet och karriär inom bolaget och har många anställda som arbetat
inom företaget länge och utvecklats under vår expansiva resa! För oss är det viktigt att ha roligt på
jobbet!
Vi har kollektivavtal, erbjuder friskvårdsbidrag och förmåner via Benify.
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid, tillsvidare.
Placering: Stockholm (Solna strand)
Kontakt: Mats Håkansson (ISS Director ) 08 555 686 42