Support Engineer

Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Hungrig på en utmanande roll där du får vara en del av ett team som supporterar några av de största företagen i världen? Vi letar efter en Support Engineer som ska bli en del av vårt team i Kalmar!


Rollen i ett nötskal
Vår molnkommunikationsplattform gör det möjligt för företag att nå hela världens mobiltelefoner via messaging, röst och video. Vårt team supporterar företag som använder våra produkter. Flera miljoner textmeddelanden skickas från vår plattform dagligen - det är vårt ansvar att se till att det fungerar tekniskt! Vi supporterar bolag från alla världens hörn och vi arbetar naturligtvis dygnet runt för att möta våra kunders behov. Föreställ dig de teknikerna i några av de största teknikföretagen i världen - det är den typ av kunder du kommer att supportera i den här rollen.
Glöm L1, L2, L3 support - i vårt team tar vi alla inkommande ärenden oberoende svårighetsgrad! Våra kunder ställer höga krav på vår support och kunskap; du kan vara säker på att du alltid kommer känna dig utmanad med något att sätta tänderna i! Glöm dagar där du försökte förklara det enklaste lösningen för en kund som inte förstår grunderna – i denna roll supporterar du från tekniker till tekniker.


I rollen som vår nya Support Engineer kommer du att:
Ge kvalificerad support via e-post till operatörer och företag över hela världen
Integrera kunder och leverantörer till Sinchs tekniska plattform
Övervaka trafiktrender och produktionsmiljö
Dokumentera processer av de olika utförda uppgifterna
Troubleshoot både mjukvara och network layers
Stötta kollegor och säljteam inför, under och efter kundintegration
Arbeta direkt med kunder i olika tekniska ärenden och ge rådgivning under möten



Detta är en utmanande roll med en utmanande inlärningskurva. För att lyckas i denna rolle måste du vara nyfiken och alltid villja lära dig nya saker! Du måste ha en "can-do" - attityd och se problem mer som utmaningar. Sinch är ett tekniskt företag rakt igenom och goda idéer lyssnar också på och genomförs ofta - du ska känna att du vill bidra till den större bilden!


För att bidra till denna roll har du:
Tidigare erfarenhet med support mot kunder
Grundläggande kunskaper om UNIX och Linux-system
Förståelse för TCP / IP protocol suite



Big Plus!
För att stå ut från mängden kan du ha:
En examen i datavetenskap eller annan utbildning relevant för rollen
Bakgrund inom telekom och trådlös kommunikation
Tidigare kunskaper inom mobilkommunikationsstandarder som GSM och 4G
Kunskap inom SS7 protocol suite och SIGTRAN
Grundläggande kunskaper inom SQL



Redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sinch Sweden AB Stockholm
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2020
  • Ansök senast: 7 januari 2021

Postadress

Lindhagensgatan 74
Stockholm, 11218

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024