OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
De La Rue Cash Systems AB har ca 210 medarbetare och omsätter ca 1100 MSEK.Vi arbetar med utveckling, tillverkning och försäljning av produkter och system för sedelhantering och är världsledande på utmatningsmaskiner för sedlar.Hela världen är vår marknad och ca 95 % av produktionen går på export. Som Support Engineer kommer du att arbeta med teknik- och marknadssupport för en av våra strategiskt mest viktiga produkter.Du får en roll som produktexpert, du löser tekniska problem av större omfattning och bistår kunder och sälj- och serviceorganisationen.I tjänsten ingår även att delta i utvecklingsprojekt, initiera och medverka vid framtagning av servicehjälpmedel och teknisk dokumentation, reservdelslistor mm. Du kommer främst att arbeta mot De La Rues regionkontor och distributörer internationellt, vilket medför resor i tjänsten för att lösa problem på plats hos kund, genomföra kundmöten och utbildningar.Tjänsten är placerad i Flen.Vi söker Dig som har erfarenhet av service och support av tekniska produkter och goda kunskaper inom mekatronik.I grunden har du tekniskt gymnasium alternativt annan för tjänsten relevant utbildning.Du har ett stort tekniskt intresse kombinerat med en pedagogisk förmåga.Tidigare erfarenhet av att arbeta internationellt är meriterande.Då vårt koncernspråk är engelska förutsätter vi att du behärskar detta bra. Som person är Du handlingsinriktad, du tar initiativ, sätter igång och slutför aktiviteter.Vidare är du analytisk och har förmågan att se lösningar på problem.Har du dessutom lätt för att samarbeta, är kommunikativ och diplomatisk kommer du bli framgångsrik i din nya roll som Support Engineer.De La Rue erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas i en internationell koncern som satsar på sina medarbetare. Välkommen med din ansökan senast 31 augusti via www.proffice.se.