Support Engineer på Antura

Support Engineer på Antura

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa stjärna och Support Engineer på Antura?
Som Support Engineer på Antura kommer du spela en nyckelroll i vårt supportteam och supportverksamhet. Supportverksamheten tillhör Professional Services som i sin helhet ansvarar för införandet av Antura hos våra kunder och är experter på konfiguration och användning av systemet såväl som projektledning, portföljhantering och resurshantering. Vi håller också i workshops och utbildningar samt konfigurerar Antura och agerar även kundansvariga efter införandet.
Supportverksamheten hanterar all kundsupport, ansvarar för att installera, konfigurera och underhålla Antura både Onprem och i vår SaaS-miljö samt hanterar Anturas interna IT.
Om rollen:
Tjänsten innebär att du kommer ansvara för support och leverans av våra kunders Antura-instanser i Anturas eget moln och vid behov kunders on-premise. Du kommer även att arbeta med drift och support av Anturas interna system, nätverk, servrar och datorer för att stötta verksamheten och våra anställda. Kompetens och stort intresse för konfiguration och administration av en Microsoft 365-tenant är nödvändigt, och du bör känna dig bekväm med att arbeta med Powershell.
För att lyckas i denna roll behöver du ha gedigen erfarenhet av nätverkshantering, inklusive konfiguration och underhåll av nätverksinfrastruktur. Det är även viktigt att du kontinuerligt omvärldsbevakar och håller dig uppdaterad kring nätverk och Microsoft 365, så att vi alltid ligger i framkant. Placeringsort är Göteborg och resor till Stockholm kan förekomma.
Om Antura
Antura är ett av Sveriges mest etablerade SaaS-bolag, med över 20 års erfarenhet i branschen. Vår produkt, Antura, används av över 250 000 personer världen över – från storföretag som Sandvik, Husqvarna, Ica, till offentliga aktörer som Göteborgs Stad.
Vi är ett härligt gäng på omkring 70 anställda, med utvecklare, konsulter och produktexperter som jobbar från våra kontor i Göteborg och Stockholm. Antura har blivit utsett till Gasellföretag och Superföretag sju år i rad och är känt för att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.
Vem letar vi efter?
Du trivs i en miljö, driven av utveckling, tillväxt och ett högt tempo, där din flexibilitet och driv kommer till sin rätt. Du uppskattar en roll där du får arbeta i ett team där vi stöttar varandra och med många olika arbetsuppgifter inom området. Du är en prestigelös person och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivs lika bra att arbeta i team som självständigt. I rollen ingår kundkontakt och teknisk dokumentation och därför behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Meriterande:
Tidigare erfarenhet av administration kring Microsoft 365-tenant och Active Directory, gärna certifierad inom något av områdena.
Nätverk, extra meriterande om det varit Unifi-enheter
Atlassian produkter såsom Jira & Confluence
Kunskap/erfarenhet av avancerad IT felsökning
Relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Klienthantering - Intune
OS: Windows Server, Windows 11, Linux, Mac
SFTP
ISO27001

Meriter är inte allt, vi lägger stor vikt vid personlighet och att man passar in i teamet, kom och träffa oss!
Vad kan vi erbjuda?
Nyrenoverade lokaler mitt i centrala Göteborg med generösa förmåner bland annat högt friskvårdsbidrag, generöst försäkringspaket, incitamentsprogram, Anturas förmånsportal och senaste tekniken i form av hårdvara. Du har stor möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och det finns goda utvecklingsmöjligheter, vi uppmuntrar till att certifiera sig inom relevanta ämnen.
Om du är passionerad för teknik och support och vill vara en del av ett härligt supportteam, då kan detta vara rollen för dig!
Vi tillsätter tjänsten löpande. Tveka inte att ansöka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Antura AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 april 2025

Postadress

Västra Hamngatan 13 A 4TR
Göteborg, 41117

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024