OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en Support Engineer som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till tekniskt ledande IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som Support Engineer hos Iver:
Du arbetar som en del i Iver ICS:s Technical Assistance Center med ansvar för Ivers tjänsteleverans, så som infrastruktur, system- och applikationsdrift, användarnära tjänster och cybersäkerhetstjänster. Arbetet kan komma att innebära skiftgång 24/7/365 eller beredskap. Du kommer att ha kundkontakt varför vi ser att du är serviceinriktad och noggrann. Våra kunder är ofta stora nordiska företag, fintech, startups eller ha myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet och lösningar i teknisk framkant. Vissa av dem utgör samhällskritisk verksamhet och/eller har en särskild hotbild.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Hos Iver får du arbeta med den absolut senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Kamratskap, kontinuerlig utbildning och stimulerande teknikprojekt ingår som en naturlig del i arbetet hos oss. I rollen som Support Engineer ingår du i affärsområde ICS som är en teknikdriven enhet. I teamet kommer du ha kollegor med stort driv, höga ambitioner och som alltid gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda. Teamet leds av en gruppledare med god ledarskapserfarenhet som finns där för att ni som team, och du som individ, ska kunna vara den bästa versionen av dig själv och leverera det som förväntas! Inom affärsområde ICS anordnas regelbundet interna CTF:s, seminarier etc. med syfte att skapa en lärande och rolig arbetsplats med fokus på informationssäkerhet.
Din bakgrund och profil?
Du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar, och du har lagt en ansenlig mängd tid på att bygga Lego under din uppväxt. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende.
Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter.
Är du tidigt i din karriär värdesätter vi förmågan till vidareutveckling framför mångårig erfarenhet.
Har du längre arbetslivserfarenhet tittar vi också på din förmåga att ta större ledarskap inom exempelvis kontinuerligt förbättringsarbete, förändringshantering och införandeprojekt.
För att lyckas i rollen vill vi att du har kunskaper inom:
- Erfarenhet av arbete på en Servicedesk, NOC, driftavdelning och liknande med erfarenhet av ITIL-baserade ärendehanteringssystem.
- God erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD, Windows Server med mera.
- Erfarenhet av switching- och routingprotokoll, samt virtualiseringsmiljöer.
- Förståelse och medvetenhet inom tekniskt och processmässigt informationssäkerhetsarbete.
- Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Meriterande kunskaper:
- Erfarenhet av Linuxmiljöer.
- Erfarenhet av klienthantering med exempelvis Intune och Configuration Manager.
- Övervakning och datavisualisering med exempelvis Zabbix, Prometheus och Grafana/Kibana.
- Vana av produktionsmiljöer med särskilda krav på informationssäkerhet.
- Erfarenhet av NGFW, lastbalansering, WAF med mera.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat.
Iver strävar efter en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse med Solna.
Skicka in din ansökan redan idag!
Läs mer om Iver på iver.se
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir