Support för Journal och Röntgen Smile Tandvård

Support för Journal och Röntgen Smile Tandvård

Arbetsbeskrivning

För ca 1,5 år sedan genomförde Smile ett stort förändringsarbete och införde FRENDA som nytt journal- och röntgensystem. I samband med detta startade vi upp en intern första linjens applikationssupport gentemot våra kliniker. Nu utökar vi teamet och söker ytterligare en supportmedarbetare till vårt härliga team. Du blir en del av team Verksamhetsstöd som består av sju personer och du kommer att arbeta nära de tre andra supportmedarbetarna och rapportera till Smiles IT chef.

Placering och tillträde
Smilekontoret i Alvik. Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid men även deltidsupplägg kan vara aktuellt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Löpande uppgifter i rollen:


• Svara på supportfrågor från Smiles klinikpersonal via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
• Administrera Smiles systeminställningar i Journal- och Röntgensystemet
• Administrera nya användare och behörighetsstyrning (on- och offboarding)
• Samordna resurser för effektiv problemlösning vid allvarligare incidenter och problem

På sikt ser vi också att denna person utbildar ny klinikpersonal och superusers i användning och administration av systemet samt stöttar superusers i att utbilda ny klinikpersonal. Du kommer också att följa upp klinikernas efterlevnad av Smiles rutiner samt ta emot och sammanställa förbättringsförslag, problem och brister.

Erfarenhet och kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning samt god IT-vana eller intresse för dessa frågor. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom första linjens support inom IT och/eller applikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda inom system samt framtagande av rutiner och manualer. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett Journal- och Röntgensystem på ett större bolag. Det är också meriterande om du har arbetat i Journal- och Röntgensystemet Frenda, erfarenhet från ramverket ITIL samt från att arbeta i ett ärendehanteringssystem.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är service minded, lösningsorienterad och har god struktur i ditt arbete. Du har dessutom en god förmåga att samarbeta med andra på olika nivåer inom organisationen.

Intresserad?
Roligt! Söker gör du via vår karriärsida, karriar.smile.se. Vid frågor, kontakta rekryterande chef Per Wallin på per.wallin@smile.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 22 maj 2022.

Vänta därför inte med din ansökan.

Följ oss gärna på våra sociala medier, du hittar hos på Instagram, LinkedIn och Facebook.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Vilka är Smile och vad erbjuder vi?
Som Sveriges största privata tandvårdskedja är det viktigt för oss att vi skapar delaktighet och gemenskap på våra kliniker. Tillsammans med våra över 800 medarbetare vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakten inom svensk tandvård. Hos oss blir du en del av ett stort nätverk och vår bredd ger stora möjligheter både för personlig utveckling och vidareutbildning. Vi strävar ständigt efter att arbeta i linje med våra värderingar: Collaboration, Care och Entrepreneurship. Läs mer om oss på vår karriärssida https://karriar.smile.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringschef Tobias Seger
070-5413491
Rekryteringschef Tobias Seger
0705-413491

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Colosseum Smile AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 117 11343 Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024