OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Support/ Help Desk (Kompetenssystem) till Nextlearn Nextlearn startade år 2000 och har på kort tid blivit en ledande leverantör av programvarulösningar för att hantera kompetens.Verksamheten bedrivs främst från vårt kontor i Stockholm med stora kunder över hela världen.Nextlearn utvecklar och implementerar programvaror som stödjer organisationers kompetensutveckling.Vi är en Microsoft certifierad partner.Med hjälp av den senaste tekniken tar vi fram innovativa lösningar som är kostnads och tids effektiva.I våras förvärvades Nextlearn av Agresso. Dina arbetsuppgifter Supporttjänsten är en nyckelroll som först och främst innebär att hjälpa våra användare på ett tillmötesgående och professionellt sätt.Arbetet innebär problemlösning och service till användare av våra produkter och tjänster.För Nextlearn är tjänsten oerhört viktig då våra kunders förtroende är en förutsättning för att företaget skall fungera. Du kommer att Besvara, prioritera samt lösa frågor via telefon/e-post/chat inom förväntad tidsrymd då supporten är bemannad (08.30-17.00 måndag - fredag) Följa upp frågor och lösningar på ett för kunden tillfredsställande sätt Registrera alla förfrågningar i vår Help Desk databas och bygga upp en FAQ Dokumentera alla frågor som kommer in oavsett kanal samt de åtgärdsförslag som förmedlas till kund och skicka tekniska frågor vidare inom organisationen Eskalera problemet till nästa nivå om nödvändigt Dina kvalifikationer Några års arbetslivserfarenhet inom kundsupport Teknisk eller pedagogisk utbildning är meriterande Du behärskar Office paketet Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift Personliga Egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Du är en service människa som tycker om att få kunder nöjda.Du gillar programvara.Du är van att ha många bollar i luften och tar gärna egna initiativ.Du har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter, har bra ordningssinne och en positiv inställning.På Nextlearn kommer du även att ha huvudansvar för vår växel och för att öppna dörren.Dessa uppgifter ska dock delas med kollegorna. Vi erbjuder Vi erbjuder ett omväxlande arbete och ett kompetent och trevligt arbetslag. I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco.Är du intresserad av tjänsten som Support / Help Desk och vill vara en del av vår verksamhet, skicka då in din ansökan till oss genom att registrera din CV på www.adecco.se.Klicka dig sedan fram till "Fler lediga tjänster"/ "Rekrytering" / "Nextlearn" . Skicka in din ansökan omgående, då intervjuer kommer att ske löpande www.nextlearn.com www.agresso.se