Support inom ekonomi och IT till UCR

Support inom ekonomi och IT till UCR

Arbetsbeskrivning

UCR

Vår verksamhet
UCR (Uppsala Clinical Research Center) förenar akademisk, klinisk och teknisk kompetens i en komplett forskningsinfrastruktur och är en bred resurs för klinisk forskning och kvalitetsuppföljning både regionalt, i Sverige och internationellt. Vi är stolta över att vårt arbete bidrar till förbättrad hälsa hos människor över hela världen och arbetar dagligen för att fortsätta att utveckla medicinsk kunskap.

UCR söker erfaren ekonomiadministratör med IT-intresse
Dina arbetsuppgifter kommer att variera och passar dig som trivs i en snabbföränderlig miljö och som har ett sinne för administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att jobba med en blandning av administrativa arbetsuppgifter varvat med arbetsuppgifter kopplade till ekonomi och internt IT-stöd.Vi erbjuder dig en roll med stor variation i arbetsuppgifter och fina möjligheter till utveckling.

Till denna tjänst söker dig som trivs med att supportera kollegor och ge god service. Du är en lagspelare som är öppen för nya idéer, utveckling och förbättring. Du är tekniskt intresserad och har en professionell och ödmjuk inställning till nya utmaningar. Du delar med dig av dina kunskaper och är alltid öppen för att lyssna på dina kollegor och kunder.

Vi välkomnar dig till vårt team för verksamhetsstöd, Supportsektionen. Tillsammans levererar vi toppklassigt stöd och underlättar för våra interna kunder/kollegor genom våra ledord innovativa, effektiva, pålitliga och kompetenta. Gruppen består idag av 8 personer som genom våra olika styrkor tillsammans utvecklar organisationen och arbetet för klinisk forskning och förbättrad hälsa. Vi arbetar bland annat med administration, ekonomi, informationssäkerhet, kommunikation och IT-stöd.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi, kundservice och IT-stöd. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och reskontraarbete. Du kan med enkelhet navigera i olika system och du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
Rollen kommer att utvecklas löpande med pågående verksamhet. Nedan är några av de arbetsuppgifter som idag ingår i tjänsten

Ekonomisupport
• Hantera och administrera våra affärssystem avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar
• Ta fram analysmaterial och efterkalkyler för uppdrag och avtal
• Import, export och hantering av data samt framtagande av statistik till kund i Excel och övriga system
• Kundförfrågningar avseende fakturor och avtal
• Hantera kund- och leverantörsfakturor

Arbetsplatssupport (IT)
• Hantera och administrera de ärenden som kommer via ärendesystemet som tex frågor kring utrustning vid arbetsplats och konferensrum.
• Inköp av utrustning som tex datorer och mobiltelefoner

Krav
• Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (t.ex. inom kundsupport, arbetsplatssupport, IT-support)
• Erfarenhet av bokföring och kontering av leverantörsfakturor
• Arbetat med något affärssystem tidigare
• Goda kunskaper inom Office-paketet, särskilt Excel

Meriterande
• Erfarenhet i ekonomisystemen Agresso och Raindance
• Erfarenhet av projektverktyget Antura
• Hantering av anläggningsregister
• Kunskap/erfarenhet av offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
Vi tror att både erfarenheter och personlighet är viktiga i välfungerande team. Vi kommer således att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är självständig, lyhörd, ödmjuk och har god samarbetsförmåga.

Din ansökan
Sista ansökningsdag är den 26 januari. Intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden så ansök redan idag!

Vi erbjuder
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, Hos oss har du flextid, friskvårdsbidrag, friskvård under arbetstid och andra trevliga förmåner läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Sektionschef Support och HR-chef
katarina.boustedt@ucr.uu.se
tel.+46 (0)18 611 11 98
Facklig representant nås via växeln 018 611 0000

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2022
  • Ansök senast: 26 januari 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024