OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.
Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.
Har du ett intresse för att utvecklas inom Excel, kundsupport, problemlösning och ekonomi? Vi söker dig som vill jobba inom Affärsstöd Ekonomi för våra kunder!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Här erbjuder vi dig en roll med stor variation i arbetsuppgifter och fina möjligheter till utveckling. Vi välkomnar dig att bli en del av vårt glada och engagerade team, där samarbete är en framgångsfaktor för att vi ska kunna ge förstklassig service både till våra interna och externa kunder.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
• Hantera och administrera våra affärssystem avseende t.ex. avtal, uppdrag, tjänster, bokningar och faktureringar
• Ta fram analysmaterial och efterkalkyler för uppdrag och avtal
• Import, export och hantering av data samt framtagande av statistik till kund i Excel och övriga system
• Kundförfrågningar avseende fakturor och avtal
• Utbilda och stödja våra operativa konsulter i våra affärsregler och affärssystem
• Hantera kund- och leverantörsfakturor
•
•
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du är en del av Affärsstöd ekonomi och vi är 24 personer idag och behöver bli fler eftersom vår affär växer. Teamet jobbar med support till våra kunder har mycket kontakt både med kunderna och med våra kollegor runt om i landet för att tillsammans ge förstklassig service.
Vi sitter på Previas huvudkontor på St Eriksgatan 113 i Stockholm i fina fräscha lokaler tillsammans med ledning, kundservice, säljare, HR och IT.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta brett inom ekonomi, kundservice och rapportering. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och reskontraarbete. Du kan med enkelhet navigera i olika system och du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt mycket goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.
Till denna tjänst söker vi en engagerad och serviceorienterad person som trivs med mycket kontakter både internt och externt med kunder. Här trivs du som gillar att samarbeta och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor. Ett intresse för olika system och för att utvecklas inom Excel är nyckeln som kommer hjälpa dig att lyckas i tjänsten.
INTRESSERAD?
Ansök innan den 22 januari. Har du frågor, tveka inte att kontakta ansvarig chef Anna Markgren på anna.markgren@previa.se eller på 08-7891476