OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiasistent idag och hanterar många olika system? Vi behöver en ny stjärna för att stötta våra kunder i Göteborg!
Här får du arbeta med support över telefon och mejl och få stor nytta av dina ekonomiska kunskaper. Har du dessutom ett tekniskt intresse och gillar att lösa problem är du den vi söker! Vi erbjuder dig en professionell miljö där du sätter kunden i fokus.Wolters Kluwer är en ledande global koncern som arbetar med IT-lösningar för yrkespersoner såsom ekonomer, revisorer och företagsekonomer. Företaget erbjuder dessa kunder system och tjänster som underlättar och effektiviserar deras arbete där det ingår support på olika sätt. Det är just denna programvarusupport du kommer bli en viktig del av. Varmt välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som konsult på Wolters Kluwer är du främst för de främsta. Du kommer att arbeta i ett team med engagerade, professionella och trevliga kollegor. Vi erbjuder ett arbete i en ledande global koncern och här kan du på sikt skaffa dig större erfarenheter inom skatt, finans och juridik. Detta är en bra möjlighet för dig som vill arbeta nära kunden och samtidigt få nytta av dina kunskaper i ekonomi/redovisning i en professionell miljö.
Tjänsten ska tillsättas snarast med start omgående och är ett konsultuppdrag på minst 6 mån med goda möjligheter till förlängning.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
• Som supportmedarbetare kommer du att arbeta med att besvara inkommande ärenden via telefon och mejl och hantera dessa i vårt ärendehanteringssystem.
• Användarnas frågor är främst kopplat till det praktiska användandet och förståelse för området ekonomi, redovisning och skatt behövs för att förstå kundens problem. Ditt mål är att kunna ge varje kund ett gott bemötande även om du inte alltid kan hjälpa dem omgående. Till din hjälp har du tillgång till professionella ekonomer och tekniker med lång erfarenhet av våra programvaror.
• Tjänsten ställer höga krav på att man är effektiv på att besvara samtal och samtidigt vara lika trevlig mot varje ny kund.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Wolters Kluwer i sitter i anrika Amerikaskjulet vid Södra älvstranden i lokaler med fantastisk utsikt och med bra kommunikationer. Under pågående pandemi arbetar samtliga medarbetare hemifrån och du kommer att erbjudas en gedigen introduktion och upplärning digitalt. Du har ändå ditt team inom support lätt tillgänglig via olika kanaler och du rapporterar till din Support Manager inom Business Unit Tax & Accounting.
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet där du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vårt kundföretag. Givetvis omfattas du av kollektivavtal, försäkringar och våra andra förmåner.
VEM ÄR DU?
Som sökande brinner du för att ge service med hög kvalitet och är bekväm med att guida andra via telefon. Du inger förtroende och är mån om att ge ett gott intryck av företaget du representerar samt lyssnar in kundens behov. Du måste kunna förstå ekonomers fackspråk och vardag, varför vi gärna ser att du har en KY-utbildning eller liknande som redovisningsekonom. Vi ser också att du har erfarenhet av exempelvis redovisning och ekonomisystem, kanske som ekonomiassistent eller administratör. Har du dessutom ansvarat för systemfrågor eller programvaror på din tidigare arbetsplats är det mycket meriterande.
Vi tror att du även har tidigare erfarenhet av någon form av kundsupport (gärna teknisk), och kan möta olika människor med varierande tekniska kunskaper. Vi förutsätter att du har lätt för att lära och har intresse för nya system. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
INTRESSERAD?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07