OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telenor Connexion är pionjärer på IoT/M2M-marknaden, branschledande inom området med världskända företagsjättar som efterfrågar deras produkter och förstklassiga service. Har du tidigare erfarenhet av support inom telekom och vill fortsätta göra karriär inom branschen? Är du även en ansvarstagande och strukturerad lagspelare som får energi av att dela med dig av dina kunskaper? Då kan du vara precis den vi söker!
OM TJÄNSTEN
I rollen som support inom telekom ansvarar du för att leverera förstklassig service till Telenor Connexions företagskunder genom att proaktivt upptäcka problem, felsöka för att hitta grundorsaken samt komma fram till den bästa lösningen. Kunderna använder deras tjänster som grund för att bygga sina IoT-produkter, där stor vikt ligger på stabilitet och funktion. Teamet arbetar i skift för att bemanna support inom telekom som är öppen dygnet runt. Rollen innebär alltså rullande skiftschema, både dag, kväll, natt och helger. I stora drag består schemat av en 7 veckors rotation, där 3 av dessa veckor är normal dagtid måndag till fredag, och fyra veckor används för att gå tre skiftomgångar. En omgång är Morgon, Morgon, Eftermiddag, Eftermiddag, Natt, Natt, ledig i 3 dagar. Allt arbete utförs på Telenor Connexions kontor i Karlskrona.
Om du kommer långt i processen kommer kunden att genomföra en bakgrundskontroll i form av belastningsregister, säkerhetsprövning och hälsokontroll.
Du erbjuds
- En möjlighet att komma in på ett internationellt bolag med enorma utvecklingsmöjligheter. Om du visar framfötterna här, finns det goda möjligheter till ett långsiktigt arbete
- En gedigen introduktionsprocess där du kommer att få en tydlig inblick i bolaget och i rollen.
- En dedikerad konsultchef som kommer att guida dig i din utveckling, under hela anställningsprocessen.
Tjänsten är initialt en konsultlösning men om samarbetet fungerar väl mellan samtliga parter, finns möjlighet både till förlängning och överrekrytering hos Telenor Connexion. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Monitorering av både core samt internationell trafik
* Kundkontakt med teknisk felsökning
* Incidenthantering
* Rapportering och uppföljning av relevanta KPI’er
* Arbeta proaktivt för att optimera/effektivisera återkommande uppgifter, minska ledtider och eventuell effekt från incidenter/problem samt utöka övervakningsfunktioner
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av support inom telekombranschen av Internet of Things, antingen genom extrajobb eller heltidsanställning
- Har ett stort tekniskt intresse och får energi av att hjälpa andra med din kompetens
- Är obehindrad i svenska och engelska
Det är meriterande om du har
I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Som person är du:
- Initiativtagande
- Strukturerad
- Ansvarstagande
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231