OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smile Tandvård står inför en spännande förändringresa då vi inom en snar framtid planerar att byta journal- och röntgensystem. I samband med detta utökar vi teamet med en person som kommer att fungera som Smiles interna första linjes support gentemot våra kliniker. Du blir en del av team Verksamhetsstöd som består av fem personer och du kommer att arbeta nära samt rapportera till Smiles IT chef.
Placering och tillträde
Smiles huvudkontor i Sundbyberg. Tillträde önskvärt så snart som möjligt. Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Inledningsvis blir fokus att bilda sig en god kännedom om Smiles IT-landskap samt ta fram och uppdatera Smiles interna manualer och rutiner relaterande till systemet.
Löpande uppgifter i rollen:
• Svara på supportfrågor från Smiles klinikpersonal via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
• Administrera Smiles systeminställningar i Journal- och Röntgensystemet
• Administrera nya användare och behörighetsstyrning (on- och offboarding)
• Samordna resurser för effektiv problemlösning vid allvarligare incidenter och problem
På sikt ser vi också att denna person utbildar ny klinikpersonal och superusers i användning och administration av systemet samt stöttar superusers i att utbilda ny klinikpersonal. Du kommer också att följa upp klinikernas efterlevnad av Smiles rutiner samt ta emot och sammanställa förbättringsförslag, problem och brister.
Erfarenhet och kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning samt god IT-vana. Du har tidigare arbetat inom första linjens support inom IT och/eller applikation. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda inom system samt framtagande av rutiner och manualer. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett Journal- och Röntgensystem på ett större bolag. Det är också meriterande om du har arbetat i Journal- och Röntgensystemet Frenda, erfarenhet från ramverket ITIL samt från att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du är service minded, lösningsorienterad och har god struktur i ditt arbete. Du har dessutom en god förmåga att samarbeta med andra på olika nivåer inom organisationen.
Vilka är Smile och vad erbjuder vi?
Som Sveriges största privata aktör inom tandvården är det viktigt för oss att vara lyhörda för våra medarbetares tankar och idéer om hur vi tillsammans kan utveckla tandvården. Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas hos oss och vi erbjuder personlig utveckling och vidareutbildning.
Smile Tandvård är en del av Colosseum Dental Group som är en snabbt växande europeisk tandvårdskedja som finns i 8 länder runt om i Europa. Tillsammans med duktiga och engagerade tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakt inom tandvården, samtidigt som vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och till en naturlig del av våra patienters egen friskvård.
Vi på Smile strävar ständigt efter att arbeta i linje med våra värderingar; Passion, People, Entrepreneurship, Continuous Improvment, Simplicity och Collaboration.
Intresserad?
Roligt! Söker gör du via vår hemsida, www.smile.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 2 november 2020. Vänta därför inte med din ansökan.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta IT chef Per Wallin på per.wallin@smile.se eller HR Business Partner Camilla Lundberg på camilla.lundberg@smile.se
Följ oss gärna på våra sociala medier, du hittar hos på Instagram, LinkedIn och Facebook.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringschef Tobias Seger
070-5413491
Rekryteringschef Tobias Seger
0705-413491