Support Manager

Support Manager

Arbetsbeskrivning

Vi är möjliggöraren.

Fortnox är en företagsplattform som knyter samman människor, företag och organisationer. Vår passion är att hjälpa företag starta, växa och utvecklas. Hos oss är smarta tekniska lösningar, specialistkunskap, och ett nära samarbete med hundratals externa parter en del av vardagen. Med produkter inom bland annat redovisning, fakturering, finansiering, medarbetare och en rad andra tjänster, hjälper vi företag att vara framgångsrika. Vår övertygelse är att framgångsrika företag formar välmående samhällen.

Nu behöver vi dina kunskaper och ditt engagemang!



Om tjänsten
Som Support Manager ansvarar du för ett fantastiskt team av supportmedarbetare som tillsammans med dig skapar den bästa servicen mot våra kunder. Genom att skapa engagemang motiverar du ditt team att utvecklas och skapa framgång. Du levererar resultat enligt uppsatta mål och budget, samt ansvarar för den dagliga operativa verksamheten. Som Support Manager är du dessutom en del av produktområdesledningen där du driver och utvecklar områdets tillväxt samt tar en aktiv roll i rekrytering för att säkerställa relevant kompetens inom ditt team.

I denna roll lägger vi stor vikt vid ett nära ledarskap där din närvaro och operativa förmåga är viktiga egenskaper. Du leder, stöttar och driver dina medarbetare att nå sina egna mål för att på så vis även uppnå Supportens övergripande mål. Därför ser vi att du även kan lyfta blicken och medverka i det strategiska utvecklingsarbetet av supporten som helhet på Fortnox.

Du får kontinuerlig coachning och stöd från din närmaste chef för att själv kunna utvecklas och samtidigt få dina medarbetare att nå sina och våra mål. Du rapporterar direkt till Head of Support.



Om dig
Som ledare strävar du efter att ständigt utveckla ditt team och förbättra verksamheten. Du har förmågan att se till kortsiktiga såväl som långsiktiga mål. Du trivs bra i ledarrollen och är duktig på att inspirera ditt team till engagemang och delaktighet. Du bygger förtroende och finns som stöd och coach, och tar till vara på allas kompetens på bästa sätt.

Vi ser även att du har:

- Erfarenhet av liknande roll, gärna inom ekonomi, teknik, support eller kundservice
- Ett genuint intresse för människor och ett nära ledarskap
- Förmåga att strukturera och prioritera arbetsuppgifter
- Obehindrad förståelse av svenska i tal och skrift


Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic SME. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarens bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.

Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.

Bra att veta
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Växjö
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.

För frågor om tjänsten, kontakta Carl Elmqvist, carl.elmqvist@fortnox.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Försäljningschef Andreas Fridell
072-245 21 70
HR chef Sara Nylén
070-3920963
Utvecklingschef Jesper Svensson
0470-78 50 00
Testchef Ronny Gunnarsson
0470-78 50 00
Eftermarknadschef Victoria Hubertsson
0709-13 29 46
HR chef Sara Nylén
0703920963
CIO Mikael Folkesson
0470-78 50 00
chef produktägare Marcus Thomasson
070-440 28 86
Kundservicechef Anna Tinglöf
073-530 20 80
Försäljningschef Sebastian Hjortsberg
070-817 77 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fortnox AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 25 oktober 2021

Besöksadress

Box 427 35106 Växjö
None

Postadress

Box 427
Växjö, 35106

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024