Support Manager

Support Manager

Arbetsbeskrivning

Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. Supportteamet på IMI hjälper kunder att lösa komplexa problem med högsta fokus på kundnöjdhet. I vår tillväxtresa ser vi att vårt supportteam växer och vi vill tillsätta dig som kan leda och utveckla det dagliga arbetet i teamet. Vill du ta del av denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där kunden alltid står i fokus?

Om tjänsten
I rollen som Support Manager ansvarar du för leveransen av supporttjänsten, inklusive de processer och verktyg som behövs för det. Som Support Manager är du också ansvarig för att vårda och utveckla ett starkt samarbete mellan IMI:s support, konsultorganisation, produktutveckling, säljorganisation och andra partners. I rollen ser du till att det finns en kunskapsdelning mellan team och avdelningar. Du har även en viktig roll i relationen till våra kunder.

Du ansvarar för att ditt team är rätt bemannat då ni förväntas säkerställa hög standard för kundupplevelse och service samtidigt som ni uppnår och möter våra SLA och servicemål. Ditt team ska upprätthålla och utvecklas i personalkompetens och teknisk kunskap. Du utvärderar proaktivt och bygger ditt team efter behov. Din uppgift är att vägleda, stötta och motivera dina teammedlemmar med ett starkt värdebaserat ledarskap.

Som ansvarig för hela supportfunktionen på IMI, har du direkt personalansvar för det team som arbetar från vårt kontor i Hässleholm. Du rapporterar till COO och kommer ingå i bolagets operativa ledningsgrupp.

Din profil
Vi söker dig som har arbetat inom Support och IT med närhet till kund och kan påvisa goda resultat i det arbetet. Du är trygg i ditt ledarskap och tycker om att arbeta med processutveckling och ständiga förbättringar med sikte på att öka kundnöjdheten och underlätta för medarbetare. Som person är du kommunikativ, målinriktad, har problemlösningsförmåga och ett genuint teknikintresse. För att du ska passa in i vår kultur lägger vi stor vikt vid din personlighet och ditt driv då du, likt oss, gärna sprider god energi och engagemang.

Det är meriterande om du har

- Arbetat med kundsupport av affärssystem
- Erfarenhet av personalansvar
- Erfarenhet av Ticket Management System


Välkommen till IMI
Med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik ser framtiden på IMI ljus ut. Vi har vuxit till över 100 engagerade medarbetare och under 2021 har tillväxten varit mer än 30%.

Hos oss råder övertygelsen att din trivselnivå på jobbet är direkt avgörande för hur du presterar. Därför görs stora investeringar i både personal och produkt. IMI är måna om att du har en balans mellan arbete och fritid och känner att du kan utvecklas i din roll. IMI är i år certifierade av Great Place To Work. Rankingen sker genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. Vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.

Har du frågor om tjänsten?

Kontakta Talent Acquisition Specialist Hanna Gustafsson på hanna.gustafsson@im.se eller +46704333856.

Ansökningar behandlas löpande och vi vill ha din ansökan snarast.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IMI Supply Chain Solutions
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Postadress

Pumpgatan 1
GÖTEBORG, 41755

Liknande jobb


7 november 2024

6 november 2024