OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för service och att alltid leverera bästa möjliga resultat? Vill du bidra med din kunskap och nyfikenhet inom Support och eftermarknad? Vi söker nu dig som vill axla en självständig roll där du får göra skillnad och får möjlighet att utvecklas i en dynamisk och expansiv verksamhet på Saab.
Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med oss en del av vår mission. Vi jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.
Saab Tactical Electronics, en del av Saab Dynamics i Malmslätt, ansvarar bland annat för utveckling och support av fordonsbaserade elektronik, dator- och videosystem till våra globala kunder. Produktområdet ”Vehicle Electronics” ansvarar för utveckling, tillverkning och försäljning av dator- och videosystem för bland annat markfordon och handburna system. Verksamheten omfattar systemintegration, utveckling av inbyggda datorsystem och supportåtaganden inom områden såsom datorteknik, avancerad videoöverföring, displayer och sensorintegration.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som är driven, kommunikativ och serviceminded som vill axla rollen som Support Manager. En bred roll där teknikintresse, sociala kompetens och driv krävs. Både produktion och stödfunktioner finns i Linköping som du kommer samverka mycket med i rollen. Ditt närmsta team är en handfull kollegor med liknande roll men du har många kontaktytor med kollegor runt om i organisationen och kunder utöver närmsta teamet. Som person är du självgående, van vid att påverka och ta ansvar. Som Support Manager är det ditt ansvar att säkerställa och hålla ihop supportflödet gentemot våra kunder. Det är viktigt att du är social och duktig på att samarbeta och att du är stresstålig och van att hålla många bollar i luften. Du kommer även att vara delaktig och ansvara för koordineringen av mindre leveransprojekt utöver supportärendehanteringen. Ett stort plus är om du har erfarenhet av att läsa och tolka avtal. I rollen kommer du får använda och utveckla ditt affärssinne och analytiska förmåga genom att driva hela processen från förfrågningsunderlag till kompletta anbud.
I rollen ingår uppgifter i form av bland annat:
- Skicka kostnadsförslag till kund för reparation av enheter
- Ansvarig för supportärendets genomförande och resultat
- Hantera, prioritera och bevaka pågående supportärenden
- Ta fram offerter för merförsäljning
- Skapa arbetsorder för produktionsberedning i vårt affärssystem Sherpa
- Säkerställa att leveranser och tidskristiska inköp sker i rätt tid och rätt kvalitet.
- Initiera och följa upp progress i produktion
- Kontinuerligt följa upp och rapportera ekonomisk progress och prognos kopplat mot tidplan
- Point of contact för all kommunikation mot kund
- Koordinera mindre leveransprojekt
Placeringsort för denna tjänst är Linköping, Malmslätt. Arbetstiden är förlagd på dagtid med möjlighet till flex.
Din profil
För att kunna axla rollen som Support Manager tror vi att du har eftergymnasial yrkesutbildning inom relevant område, till exempel planering, logistik eller account manager alternativt motsvarande erfarenhet genom tidigare arbete; Gärna där du arbetat med ansvar för eftermarknadsflödet. Ett krav är att du har god vana av administration och dokumentation i affärssystem. Då man arbetar med kunder både nationellt och internationellt är ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift.
Andra erfarenheter och kunskaper som är meriterande för tjänsten:
- Grundläggande kunskaper inom kalkylering
- Erfarenhet av att hantera kunder per telefon och mail i en supportfunktion
- Erfarenhet av administration såsom order och fakturering
- Kunskaper i att läsa och tolka avtal samt erfarenhet av avtalsförhandling.
Som person är du självgående, trygg och stabil och van att arbeta självständigt. God kommunikativ förmåga krävs då dialog sker med många olika gränssnitt och intressenter i denna funktion. Du ser det som naturligt att tillsammans med kollegor utveckla och förbättra verksamheten för att skapa en teamorienterad miljö. Du är öppen, nyfiken och trivs i en dynamisk verksamhet där du får vara med och driva och påverka arbetet samtidigt som du får möjligheten att själv utvecklas.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Du kommer till en början arbeta som konsult med mycket goda möjligheter till anställning direkt på Saab efter en tids inhyrning.
Vi arbetar med urvalet löpande så sök tjänsten redan idag!
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.