OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en erfaren Support manager till vår kund med kontor i Vasastan. Företaget levererar digitala lösningar för upphandlingar, avtal och kontrakt.
Om kunden
Som Support manager ser vi att du har viss teknisk kompetens då systemet de utvecklar och hanterar är mycket stort. I supporten sitter det femton personer Front end (1st och 2nd line) samt back end (3rd line). Företagets kunder finns i ett tiotal länder i Europa. Supporten består av hantering av såväl enklare som mer komplexa ärenden. Ärendena kommer in via mail och telefon och man använder sig av system för automatisk uppföljning.
Vår kund erbjuder
Som Support manager har du övergripande ansvar för supportverksamheten i Stockholm och Tallinn vilket innebär hands-on ledning av supportarbetet. Du utvecklar och underhåller arbetsområden, processer och rutiner för supporten samt ansvarar för att SLA och hög kvalitet uppnås. Du har personalansvar vilket innebär utbildning av nyanställda, schemaläggning, rekrytering och kontinuerligt arbete för att främja bra stämning i gruppen. I rollen rapporterar du till koncernens vd.
Du godkänner databasuppdateringar för att säkerställa att företaget inte bryter mot upphandlingslagar eller ISO-certifieringar. Du deltar i kundmöten och håller leverantörsutbildningar för användare.
Kompetens
Erfarenhet som team lead, help desk manager, support manager eller service manager inom en organisation som levererar teknisk tjänst till slutkunder. Du har erfarenhet från support av större system ex. affärssystem. Du har arbetat verksamhetsnära och kan kavla upp armarna när det behövs.
• Om du arbetat med upphandling och avtalshantering är det meriterande.
• Kunskap och/eller erfarenhet om Quality Management Systems/kvalitetssystem, ISO-certifieringar/processer, processarbete är ett plus.
• SQL/databas – Söka information med queries, göra textändringar, köra/skapa rapporter.
• Script eller kodkunskaper typ html, asp, xml, xsl.
• Kunskap om remote desktop, virtuella maskiner, hantering av servertjänster.
• Viss kompetens inom Active Directory respektive MS Exchange
• Bra på engelska, såväl skriftligt som muntligt
Personliga egenskaper
Du är prestigelös och har inga problem att hoppa in där det behövs, framförallt vi kritiska kundsituationer eller incidenter men även att kunna sätta sig i supporten vid behov. Det kan handla om att rapportera buggar och bistå produktägaren med synpunkter kring pedagogisk design samt implementera nya kunder. Vi ser att du som söker är en tydlig, strukturerad och kommunikativ person. Du är lyhörd och ödmjuk och ser på dina medarbetare med stor ansvarskänsla. Du är samarbetsvillig, social och har en positiv attityd, vi ser en relationsbyggare som lätt skapar kontakter – såväl med kunder som internt.
Vi erbjuder
För eventuella frågor gällande tjänsten vänligen kontakta:
Malin Åkesson, Rekrytering
073 -546 18 68
Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 90 medarbetare, varav 55 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen