Support- och driftansvarig E-mobilitet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och spela en viktig roll i energiomställningen och jobba för att möta framtidens behov inom energibranschen? Vi söker en ansvarstagande, driven och lösningsorienterad support- och driftansvarig för anställning i Skellefteå. 
Välkommen med din ansökan!
 
Tjänsten
Som support- och driftansvarig på E-mobilitet är du ansvarig för att supportprocessen är optimerad genom alla steg, från inkommit ärende till att fel är avhjälpt på site både i Sverige och Danmark. Du säkerställer rutiner och tar fram arbetssätt samt säkerställer all nödvändig dokumentation. Du tar fram krav på systemstöd som ska underlätta och stötta den optimerade supportprocessen. I din uppgift ingår även att leda och prioritera supportarbetet och visa hög affärsmässighet i alla beslut. Du säkerställer rapportering av överenskomna servicenivåer, viteshantering och produktreklamationer. Rapporterar gör du till affärsenhetschef. Du jobbar bland annat mot Energiservice, Lager, Inköp, Kundservice och programleverantör.
 
Du jobbar strategiskt och operativ med att utveckla och säkerställa optimal ärendehantering i alla led. Du leder avstämningsmöten med interna såväl som externa parter inom området drift och underhåll. Du arbetar tätt med alla inom E-mobilitet samt affärsenhetschefen. Du ansvarar dessutom för strategiska dialoger med alla specialister inom Skellefteå Kraft såväl som externa parter inom området drift och underhåll. Det är högt tempo varje dag och med krav på hög förmåga att kunna prioritera. Du gör det som krävs för att möta deadlines och för att vi ska lyckas för att lösa problem i laddnätverket inom avtalade servicenivåer.
 
Hos oss blir du en del av affärsenheten E-mobilitet som är en liten grupp på fem medarbetare och en affärsenhetschef. Våra styrkor är inkludering, samarbete över gränserna och att vi lyssnar på varandra även om vi tycker olika. Vi är duktiga på att komma fram till gemensamma beslut. Vi jobbar lösningsorienterat, agilt och är duktiga på att leverera mot många och tighta deadlines. Alla på avdelningen gör det lilla extra och bidrar i alla delar av verksamheten. Gruppen är extremt ansvarstagande och låter inga bollar falla mellan stolarna. Vi är stolta över att jobba på E-mobilitet och Skellefteå Kraft. Vi jobbar varje dag med att lösa utmaningar tillsammans. Så våra värdeord ansvarstagande, drivande och tillsammans passar otroligt bra.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2025-02-01 eller enligt överenskommelse. Ett antal resdagar i samband med avstämningsmöten med kunder och leverantörer förekommer i tjänsten.
 
Intresserad?
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga med kollegor inom avdelningen samt andra delar av koncernen, kunder och leverantörer. Samtidigt är du självgående och initiativrik. Du är ödmjuk och tar till dig av tips och råd från dina medarbetare och delar gärna med dig av din kunskap. Du tror på att den bästa utvecklingen är den man gör tillsammans. Du är kommunikativ, pedagogisk och analytisk. I ditt arbete agerar du på olika signaler och upprättar planer för att lyckas. Du står för koncernens kärnvärden och delar vår vision om att ställa om transportsektorn med 100% förnybar kraft. Du är driven, engagerad och jobbar ständigt med förbättringsarbete. Du kan tolka stora mängder information, analysera data och välja rätt rapporter för visualisering inför dialoger med exempelvis leverantörer. Du är nyfiken, ansvarstagande och vill ständigt lära dig nya saker inom ditt arbetsområde.
 
Krav
• Högskoleutbildning inom relevant inriktning, alternativt motsvarande relevant
arbetslivserfarenhet
• Djupa kunskaper inom supportprocessen
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Flerårig erfarenhet av att arbeta med support mot interna/externa kunder. 
• Flerårig erfarenhet av att ha jobbat med supportleveranser i ledande roller
 
Meriterande
• Flerårig erfarenhet från Energibranschen
• Erfarenhet av arbete i supportflöden som inkluderat lagerhantering, felsökning i fält eller liknande
• Systemförståelse för hur supportflöden är uppbyggda och hur man jobbar med att säkerställa leveranser inom SLA
• Erfarenhet av- /eller certifierad inom ITIL
 
Vilka är vi då?
Skellefteå Kraft möjliggör samhällets elektrifiering och framtida infrastrukturlösningar genom innovation, forskning och investeringar i förnybar energi.  Vi är en av Sveriges största kraftproducenter med produktion av vind- och vattenkraft, värme och bioenergi.
 
Om rekryteringen
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering med syfte att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.
 
Många befattningar inom Skellefteå Kraft-koncernen är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamheten som det innebär att arbeta inom energibranschen. Vid rekrytering till en sådan befattning ställs krav på säkerhetsprövning med registerkontroll innan kandidaten kan anställas.
 
Frågor?
Robert Andersson, Affärsenhetschef ME, 073-055 68 99
Frida Lundström, Unionen, 0910-77 28 64 
Veronica Lindström, Akademikerföreningen, 0910-77 27 71
Robert Ingberg, SEKO, 0910-77 26 62
Örjan Karlsson, Ledarna, 0910-71 66 40
 
Då vi inför denna rekrytering redan har tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå Kraft
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2024
  • Ansök senast: 19 januari 2025

Besöksadress

Box 174
None

Postadress

None
LYCKSELE, 92123

Liknande jobb


18 december 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024