OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Överallt växer nu efterfrågan på lageroptimering med hjälp av hissautomater inom industri och handelsföretag. Tack vare egen utveckling och tillverkning av såväl hårdvara som mjukvara till vår Compact Lift hissautomatserie kan vi erbjuda en uppskattad svensk kvalitetsprodukt. Detta gör att vi expanderar starkt och söker nu dig, som vill ta sig an rollen som support- och servicechef till vår serviceavdelning!
Denna roll erbjuder dig möjligheten att ta ditt ledarskap till nya höjder och att forma en serviceorganisation som kommer att vara steget före. Ta chansen att göra skillnad och utvecklas tillsammans med ett ambitiöst team i en växande organisation. Din framtid börjar här!
Information om tjänsten
I år flyttade vi till dubbelt så stora och fina lokaler i Gislaved, där du kommer att utgå från! Vi har även kontor i Karlshamn, Västerås och Göteborg. Du finner en platt organisation med högt i tak där nya influenser, kunskap och idéer välkomnas på alla plan. Vi jobbar i team i en projektdriven organisation, där du kan få vara med från första problemlösning och produktutveckling till teknisk produktion och igångsättning ute hos kunden. Totalt är vi 60 personer som under det senaste året hunnit genomföra ca 150 projekt för kunder inom flera spännande branscher. Vi behöver bli fler för att hinna med! Här erbjuds du fina utvecklingsmöjligheter, bra personalvård och en stor trygghet genom att vara del av Weland-koncernen.
Vi erbjuder dig
Som vår nya servicechef kommer du att få en sällsynt chans att utvecklas tillsammans med dina medarbetare. Som ett expansivt bolag i Weland-gruppen har vi kraft och styrka bakom vårt erbjudande; det finns med andra ord resurser för att verkställa dina idéer. Du får en ledande roll i ett processorienterat företag som har lyckats behålla sitt entreprenöriella tänkande och sin laganda. Nu söker vi dig som vill utveckla och leda vårt serviceteam. Vårt mål: att sätta en ny branschstandard när det gäller kundvård. Ta chansen att göra skillnad och utveckla tillsammans med ett ambitiöst team i en växande organisation!
Arbetsuppgifter
I din roll som servicechef kommer du att ansvara för eftermarknad och service där ditt uppdrag är att skapa och upprätthålla en grym serviceorganisation som hela tiden ligger steget före. Ni löser problem innan de uppstår, tar fram värdeskapande koncept och avvärjer snabbt och effektivt de eventuella stillestånd som inträffar. I ditt team har du 15 kompetenta servicetekniker och teamledare som tillsammans vill utvecklas framåt! Du kommer bland annat att leda och hantera personal, bidra med underlag för förbättringsarbete, men kanske viktigast av allt, finnas nära personalen för att tillsammans ligga steget före!
Vi söker dig som
Vi söker dig som har en passion för teknik och en stark vilja att leda och utveckla. Kanske är du för närvarande en servicetekniker eller har en liknande bakgrund, som känner att det är dags att kliva upp på nästa steg av karriärstegen? Vi tror på din förmåga att göra skillnad och skapa resultat som kommer att forma en framgångsrik serviceorganisation.
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som vet hur man engagerar och motiverar andra. Din närvaro och engagemang är nyckeln till att utveckla och vägleda dina medarbetare till framgång. Du är en omvärldsbevakare som är redo att omvandla möjligheter till verklighet, i både den senaste teknologin och i individer.
Krav för tjänsten är goda kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
• Stad: Gislaved
• Omfattning: Heltid
• Tillträde enligt överenskommelse
• Kontaktperson för rekryteringen: Klara Andersson, klara.andersson@simplifiedco.se
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval.