OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SchoolSoft.
Om företaget:
SchoolSoft är marknadsledande på webbaserade lösningar för lärare och skolledare. Det övergripande målet med produkten är att den ska vara intuitiv och lättanvänd för såväl skolpersonal som elever och föräldrar. Tillgänglighet och användarvänlighet ligger alltid i fokus.
Företaget har funnits sedan 2003 och deras produkter används idag av cirka 2300 skolor med cirka 1 100 000 användare. SchoolSoft sköter också drift och underhåll åt kunderna. De erbjuder en modern lösning för den digitala utvecklingen som sker i skolvärlden och som kan bemöta de utmaningar skolan står inför.
Arbetsuppgifter:
I rollen som support- och utbildningsmedarbetare får du möjlighet att arbeta brett i en tredelad roll. Rollen innebär ansvar för supportärenden för SchoolSofts kunder, utbildningar inom systemet på plats ute på skolor samt uppstart av nya kunder. Du kommer att lägga ungefär hälften av din arbetstid på supportärenden och resterande på utbildning och projektkoordinering. Supportärendena hanteras främst via telefon- och mailkontakt med kunderna. Du agerar som ett tekniskt stöd genom att ta emot felanmälningar och guidar sedermera kunden till en lösning. Som utbildningsmedarbetare kommer du hålla utbildningar i SchoolSofts system ute på skolorna. Utbildningarna sker oftast i grupp där deltagarna primärt är administratörer, lärare, och skolledare. Ansvaret kräver att du är pedagogiskt lagd och trivs med att prata inför människor. Då SchoolSoft har kunder över hela landet innebär rollen vissa resor. I en uppstartsfas är du kundens primära kontakt och där du ansvarar för att sätta upp systemet, läsa in data och hålla i efterkommande uppstartsutbildning.
I tjänsten tillhör du en grupp där ni arbetar nära varandra för att ge kunderna bästa möjliga service. Eftersom SchoolSoft är ett litet bolag är beslutsvägarna korta och du ges stora möjligheter att få vara med och påverka. Är du social och trivs med att möta människor kommer du att trivas i rollen som support och utbildningsmedarbetare hos SchoolSoft.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Yrkeserfarenhet av det svenska skolväsendet
• Erfarenhet av skoladministration i system som innebär att du exempelvis har hanterat elever i system, tagit ut rapporter samt kommunicerat med myndigheter. Förslagsvis från en roll som skoladministratör, skolledare eller annan central roll inom skolan.
• Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
Meriterande
• Erfarenhet av SchoolSoft som system är starkt meriterande
• Tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar
• Grundläggande kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift
• Grundläggande kunskaper i Excel
För att trivas i rollen är du en person med utpräglad servicekänsla. Du kan hantera både vana och ovana datoranvändare med hög professionalism och kan anpassa dig efter användaren. Att samarbete är inga konstigheter för dig, du tycker om att jobba i team där ni hjälps åt med arbetet. Du tycker om variation och en arbetsmiljö i ständig förändring, och kan hantera en stundtals hög arbetsbelastning. För att passa i rollen är det viktigt att du är social, pedagogisk och kommunikativ och bör trivas med att tala inför grupp. Vidare har du en god problemlösningsförmåga där du kan dra slutsatser för att effektivt driva ditt arbete framåt.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm, hybridmöjligheter
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund