Support- och utvecklingschef

Support- och utvecklingschef

Arbetsbeskrivning

Support- och utvecklingschef sökes till MoreFlo


MoreFlo är ett företag inom Fintech med cirka 15 anställda som är i en tillväxtfas med flera nya kunder och många spännande affärer på gång. Våra kunder finns över hela Sverige i en rad olika branscher.
Vår huvudprodukt är våra kassasystem och betallösningar och vi utvecklar en mängd olika lösningar för såväl betalning i butik som betalning- och bokningslösningar på webben.
Det stora utbudet av produkter och flera stora kunder gör att vi har ett högt tempo och vi söker nu någon som kan hjälpa oss att leda support- och utvecklingsavdelningarna framåt.
Supportavdelningen hanterar de ärenden som kommer in från våra kunder. Då många kunder inte har teknisk erfarenhet har vi tidvis ett högt tryck av support och en del i rollen kommer att vara att förbättra och effektivisera arbetet.
Utvecklingsavdelningen består av fem personer blandat anställda och konsulter. Utveckling sker av våra egna applikationer för Windows och iOS samt vårt webbaserade backofficesystem. På senare tid har ett stort fokus lagts på utveckling av webblösningar med olika former av webbappar och integrationer.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av såväl support- som utvecklingsteam. Du behöver ha stor teknisk förståelse och vara grym på att skapa ordning och struktur. Utöver detta behöver du ha lätt för att motivera människor och skapa en teamkänsla.
I rollen ingår att:
Leda support- och utvecklingsteamet. Dessa team är idag två olika team som skall placeras under samma ledning.
Finna luckor i våra processer och fylla dessa så att arbetet blir enklare och tydligare för alla
Agera lösningsarkitekt i samarbete med försäljningsavdelningen, främst i form av VD och säljchef, för att ta fram lösningar för mer komplexa kunder
Vara eskaleringspunkt för supportärenden
Vid behov hjälpa till att hantera supportärenden
Planera utvecklingsarbetet samt leda uppföljningsmöten och säkerställa att vi håller deadline



Vi tror att du
brinner för att hjälpa kunderna att lösa deras problem
kan bringa ordning i kaos och bena ut och förbättra onödigt komplexa processer och arbetssätt
har tidigare erfarenhet av att jobba med utveckling och utvecklingsprojekt
kan entusiasmera andra och bygga en teamkänsla
har lätt för att sätta dig in i och lära dig nya tekniska produkter
både tar eget ansvar och kan kräva det av andra
är stresstålig och klarar att jobba på flera fronter samtidigt
kan prioritera och göra tidsuppskattningar
har erfarenhet av att jobba med upphandlingar från offentlig sektor
har erfarenhet av att arbeta med agila arbetssätt



Tjänsten är en roll som arbetande chef, vilket innebär att du förväntas kunna rycka in på support då det krävs samt att på andra sätt delta i den dagliga driften. God teknisk kunskap är därför nödvändigt. Tidigare erfarenhet från liknande roller är ett krav.
Vi arbetar i Salesforce Service Cloud. Tidigare erfarenhet är meriterande.
Tjänsten kräver att du har stor datorvana, god kunskap i Microsoft Office 365, samt förmåga att uttrycka dig korrekt i både tal och skrift på svenska och engelska.
Låter det intressant?
För mer information eller ansökan, kontakta oss via jobb@moreflo.com. Rekrytering sker så snart vi hittat rätt person, så ansök idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Nääf
0723899715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstad .
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 3 november 2021

Besöksadress

GRÄSDALSGATAN 15
KARLSTAD

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Customer Innovation & Technical Services Manager

Customer Innovation & Technical Services Manager

19 december 2024

Change manager

Change manager

3 december 2024

18 december 2024