Support & Onboarding Agent

Arbetsbeskrivning

Support & Onboarding Agent till snabbfotad start-up
Vill du vara med från början på en spännande start-up resa med oss på Padelgo TV? Vi behöver bli fler och nu söker vi en Support & Onboarding Agent. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna i att ta Padelgo till nästa nivå.
Vår affärsidé är att erbjuda så många som möjligt ett prisvärt och enkelt sätt att mötas, sända och titta på padel. Vårt kontor finns i Helsingborg. Är du redo för en ny utmaning? Vi är mer än redo för dig!
Padelgo är en startup och en del av MATCHi och har en ambitiös tillväxtplan. Vi har en fantastisk produkt som vi tror på och nu ska vi få det att flyga.
Padelgo består idag av ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att utveckla Padelgo och ge våra kunder en megagrym upplevelse. Våra grannar på kontoret brukar undra hur det kommer sig att vi verkar ha så roligt mest hela tiden. Det är svårt att förklara, men att ha kul på jobbet ingår helt enkelt i vårt DNA. Ärlighet är också väldigt viktigt för oss och vi är raka i vår kommunikation. Det är okej att misslyckas så länge vi lär oss något. Summa sumarum kommer du att arbeta med kollegor som är genuina och verkligen brinner för det de gör.
Vi tror att du har ett mycket starkt tekniskt intresse och känner dig bekväm med att lära dig nya verktyg och processer samtidigt som du har hög social kompetens. Du pratar och skriver obehindrat på både Svenska och Engelska.
Har du dessutom erfarenhet av Linux är detta starkt meriterande men inte ett krav.
Role description:
As a Padelgo onboarding and support agent you will be the bridge between the customers and the sales colleagues and be responsible for a successful order fulfillment. This includes customer education and onboarding and configuration of the agreed services. In addition, it includes to be responsible for customer support and general availability of the services provided.
In this role you are expected to contribute to the further growth of the Matchi / Padelgo services and ensure that the onboarding and support area is operating with efficient processes and tools.
Main onboarding responsibilities
Setup of new customer accounts
Configure services (cams / ads) and inform internally that service is operational.
Conduct follow up calls to onboarded customers.
Preparation of educational material and webinars.
Provide training to customers and internal colleagues.
Main support responsibilities
Receive and register support issues
Troubleshoot and resolve issues directly, via PadelGo second line or via 3rd party escalation
Summarize issues to identify re-occurring problems and suggest solutions.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PadelGo AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 6 april 2022

Postadress

Redaregatan 48
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024