Support & projektledning

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya stjärna? Vi söker en duktig problemlösare till vårt team för support och projektledning. 



Bli del av ett dynamisk, växande företag med
 - Agilt arbete - vi har kommit ut starkare efter pandemins första år på grund av vårt agila arbetssätt och fortsätter vara i framkant för framtidens lösningar.
 - Härliga kollegor med en stark teamkänsla som har roligt tillsammans!
 - Flexibelt arbete med stort eget ansvar för projekt du driver med våra kunder.
 - Transparent och lyhörd företagskultur – du har möjlighet att påverka både produkten och ditt arbete.
 Låter det intressant att arbeta med våra trevliga kollegor i ett team som arbetar agilt och nära våra kunder? Är du duktig på problemlösning, kundservice, projektarbete och gillar go’fika?  Då bör du fortsätta läsa!


Det här är Trippus 
Trippus erbjuder ett marknadsledande verktyg för deltagarhantering, på webben och i mobilen. Genom vår produkt hjälper vi kunder att skapa bättre och smidigare event oavsett om det är digitala, hybrida eller på plats. Vi arbetar med välkända och utmanande företag i flera branscher – vår kundbas är bred så möjligheterna är många! 


Idag är vi drygt 30 medarbetare som har fina lokaler bara ett stenkast från Uppsala centralstation. Vi har även lokala kontor i Norge och Tyskland, samt arbetar med kunder och partners på ytterligare marknader i Europa och USA. Här finns goda utvecklingsmöjligheter i en expansiv och internationell miljö.
 
 Vi fortsätter vår tillväxt och förstärker nu vårt team med en kreativ och handlingskraftig person. 


Om tjänsten 
Du är en del av Trippus support-/projektgrupp som arbetar både med kundsupport och projektledning. 


En viktig del av arbetet för våra kunder är tillgång till support. Du kommer ha daglig kontakt med kunder via telefon och mail för att svara på löpande frågor och lösa problem i Trippus system och funktionalitet. För att hjälpa kunden fullt ut så ser vi att du tycker problemlösning är en drivande utmaning. Trippus har fått fint beröm för sin effektiva support och det har ofta varit avgörande vid val av leverantör för kunden.
 
 I projektledning vägleder du våra kunder att hitta lösningar i Trippus system utifrån projektens förutsättningar. Du hjälper till att bygga upp funktioner för deltagarhantering, eventsidor, betallösningar, digitala möten med mera - allt som berör före, under och efter ett genomförande. Planering, flexibilitet och lösningsorienterat tänkande är av stor vikt. 


Du har också tillfällen där du åker ut och hjälper till på plats under vissa event, kundmöten med säljaren eller utbildningar hos våra kunder. Jourtjänst/beredskap på kvällstid kan förekomma. 

Tillsammans med ett stöttande team har du tät kontakt med både kunder och medarbetare i hela organisationen. Trippus har en mycket stark teamkänsla och öppet klimat - du kan hugga tag i närmsta chef eller Vd:n via Teams, fredagsfikat eller AW-n. 


Det här är ett arbete med hög variation av hur arbetsdagarna ser ut. Att arbeta hos Trippus är utmanande och utvecklande. Bra möjligheter att fortsätta vidare inom företaget med andra roller, befintliga eller nya som utkristalliseras i samband med företagets tillväxt.


Din profil 
Vi tror att du har ett intresse för kundkontakt, datorer, design och webb! 


Du har god social kompetens, trivs med personliga kontakter och uppfattas som pedagogisk. Viktigt är att du har nära till skratt - vi har kul på jobbet! Utöver detta är du handlingskraftig, lösningsorienterad och ansvarsfull. 
 
Vi söker någon med driv då vi strävar efter att ge våra kunder bästa möjliga service! Du ser fram emot att sätta dig in i ett omfattande system, med närmast obegränsade möjligheter. 


Vi söker dig som: 
Har mycket god datorvana.
Känner dig bekväm med engelska i både tal och skrift.
Är flytande i det svenska språket.


Det är meriterande, men inte nödvändigt, om du:
Postgymnasial utbildning 
Har erfarenhet av kund- eller IT-support.
Kunskaper inom webbdesign, HTML och CSS.
Har erfarenhet av Adobe Photoshop.
Har intresse för teknik, hårdvara, konfiguration eller liknande.
Talar tyska eller danska.
B-körkort

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trippus Event Solutions AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024