Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Support Specialist – Teknisk support och lösningsorientering i fokus

Bli en del av Exertis framgångsresa!

Vi söker nu en Support Specialist till vårt Canseda-team, en specialiserad enhet inom Exertis Nordics som fokuserar på högkvalitativa produkter för bild- och ljudåtergivning. Som importör och grossist samarbetar vi med välkända varumärken som Sonance och Control4 och tillhandahåller lösningar för både återförsäljare och slutkunder i Sverige.

Vill du kombinera teknisk expertis med en passion för att stärka vår säljorganisation och stötta våra kunder på bästa sätt? Har du en stark teknisk bakgrund och erfarenhet inom Pro AV-branschen samt ett driv för att skapa värde genom problemlösning och support? Då kan detta vara rollen för dig!

Om rollen

I denna roll kommer du att vara en central del av Cansedas tekniska support och bidra till våra långsiktiga kundrelationer. Här är du vårt ansikte utåt i tekniska frågor, oavsett om det handlar om att vägleda säljteamet, stötta kunderna i avancerade ärenden eller driva tekniska lösningar som stärker vårt produktutbud.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Stötta säljteamet med teknisk produkt- och lösningssupport.
• Hantera RMA-ärenden, främst för Snap One-produkter.
• Ge teknisk support till våra kunder för Control4-produkter.
• Driva teknisk försäljning och hantera kundprojekt.
• Fungera som produktexpert genom kontinuerligt lärande och utveckling av produktkunskaper.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Mycket god teknisk förståelse, särskilt inom Pro AV-branschen.
• Certifiering inom Control4 och erfarenhet av att hantera avancerade tekniska supportärenden.
• Förmåga att presentera teknisk information på ett pedagogiskt sätt.
• Strukturerat och självgående arbetssätt.
• Stark kommunikativ förmåga i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi erbjuder dig

Hos oss får du möjlighet att växa både personligt och professionellt. Som anställd hos oss får du:

• Ett innovativt och dynamiskt arbetsklimat där teknik och kundservice står i fokus.
• Möjlighet till intern utbildning och kontinuerlig utveckling inom support och försäljning.
• Förmåner som friskvårdsbidrag, möjlighet att leasa förmånscykel samt andra hälsoförmåner.
• Flexibla arbetsmöjligheter, inklusive möjlighet till hybridarbete.
• Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2024-12-13.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att söka tjänsten fyller du i formuläret här nedanför. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Har du frågor om tjänsten kontaktar du Mattias Björkman på Mattias.Bjorkman@exertis.se.

Vilka är vi?

Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark.

Vi samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exertis
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2024
  • Ansök senast: 13 december 2024

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024