Support Specialist sökes till AddPro i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vi behöver dig som är tekniker som förstärkning till vårt Enterprise team! Vi arbetar primärt med M365 tjänsterna och Exchange, men även mot andra områden så som Digital Workplace, Citrix samt MDM/Intune

Kortfattat ingår rollen i 2ndline-support för globala företag där du problemlöser i komplexa miljöer som går utanför de flesta IT-teknikers dagliga arbete. Du kommer ingå i ett team som arbetar treskift 24/7 och du har flexibiliteten att arbeta under olika tider på dygnet enligt ett fem veckors rullande schema med gott om tid för återhämtning. Du jobbar i kundernas egna digitala miljöer, med möjlighet att kombinera remote working med att jobba på kontoret (med Hyllies bästa utsikt!)


Om du redan var en del av vårt team hade tre dagar kunnat se ut såhär:  

Igår jobbade du eftermiddagspass och upptäckte en mindre phishingkampanj då det rullade in mer ärenden än vanligt än vanligt. I samarbete med Securityteamet hos kunden lyckades ni stoppa det och städa upp de mail som redan hunnit komma in.

Vidare tittade du på en Call Queue-förändring en användare önskade sig i Teams. Du deltog också i ett internt Communitymöte som fokuserade på just Security och du uppskattar möjligheten att delta i de här interna mötena där mycket kunskap delas. Innan dagen är slut är det dags att summera arbetspasset och lämna över till dina kollegor som förbereder sig för ett nattpass.

Idag jobbar du förmiddagspass. Efter överlämningen från nattpasset går du igenom vad som är på gång och om det är något som måste hanteras av det som dina kollegor lämnat över. Därefter är det dags för det dagliga synkmötet med de övriga i teamet. Där går ni igenom status på köer, utmaningar och möjligheter. Där diskuterades aktuella frågor och om det är ärenden som behöver extra tillsyn eller som prioriteras. Men framför allt är det ett tillfälle för att prata om sådant som inte bara rör arbetet, att se och höra varandra, oavsett om man deltar på distans eller på plats. Efter mötet kastar du dig in i en mindre sittning med några kollegor för att djupdyka i ett par ärenden där det är accessproblem mellan Teams och SharePoint, där inställningarna inte synkar som de borde.

Imorgon startar dagen med ett kortare synkmöte med din chef där ni diskuterar din status och hur det fungerar i teamet. Som alltid är det ett bra möte, teamet fungerar bra i samarbete och det finns en bra balans. Att hjälpa varandra och ställa upp kommer naturligt för er i gruppen, vilket ni båda uppskattar.

När ni är färdiga återgår du att kolla på vilka intressanta problem som finns i kön. Efter lunch har det lugnat sig lite och du passar på att växla över och fokusera på en online-kurs i stället där du får en möjlighet till kompetensutveckling inom Azure.

Det här tror vi om dig hittills:

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbetat i en Service desk och nu känner att det är dags att ta steget upp i din support-karriär. Eller kanske är du konsult och nu vill arbeta in-house i ett team med specialistkunskaper inom M365. Du är en teamplayer precis som vi, för oss är teamet nyckelordet och vi ställer alltid upp för varandra, det är vår styrka.

- Du har goda kunskaper kring administration av Microsoft 365 med fokus på Exchange, Teams, SharePoint och OneDrive  
- Du har god kunskap inom administration av Exchange On Prem (2016) 
- God förståelse för hybridmiljöer inom Office 
- God förståelse kring PowerShell och dess användning i administrationen av Office 365 
- Du är en stjärna på felsökning och har en god vana av att arbeta med IT-support på en högre nivå  
- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska 




The AddPro Way

AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist på johanna.hedqvist@addpro.se, eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2022-03-31 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024