OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du systemintresserad och brinner för att ge service? Nu förstärker Treasury Systems teamet för eftermarknadssupport med en Support Specialist. Vi söker dig med erfarenhet av corporate treasury och som gillar att hjälpa våra kunder med både enkla och mer komplexa frågor. Här blir du en del av Customer Success Teamet i ett familjeägt bolag med kontor på Valhallavägen i Stockholm.
Vi har stor efterfrågan på vårt next generation Corporate Treasury Management System ”Treasury Systems” (TS). Vi växer i de nordiska länderna och har idag ca 100 kunder på den nordiska marknaden. Systemet utgör en affärskritisk funktion för alla våra kunder. Snabb och professionell service och support till våra kunder är strategiskt viktigt för oss.
För mer information om företaget besök gärna www.treasurysystems.com
Om Rollen
I rollen som Support Specialist kommer du i kontakt med ett brett spektrum av en finansfunktions verksamhet såsom: deal management, riskkontroll, finansiell rapportering, redovisning, back-office rutiner, likviditetsplanering och cash management. En mängd integrationer till tredje-partssystem såsom ERP, Trading-plattformar, bankernas betalningsplattformar, leverantörer av marknadsdata och avstämningssystem utgör också en integrerad del av utmaningar som är mer IT-relaterade.
Våra implementeringskonsulter stödjer nya kunder vid implementeringsprocessen, men när den är avslutad så lämnas kunden över till vårt Customer Success Team (CS). I rollen som Support Specialist ingår du i CS teamet och du rapporterar till ansvarig för CS. Våra konsulter i CS arbetar med att kontinuerligt stödja kunden i arbetet med att effektivisera arbetsrutiner och höja utnyttjandegraden av vårt Treasury System.
Våra kunder arbetar med affärskritiska processer och det dyker ständigt upp frågor i den dagliga verksamheten som kräver snabba svar. Rollen som Support Specialist innebär därmed att koordinera de resurser som behövs för att kunden skall uppleva vår support som effektiv.
Vi kommunicerar primärt med kunden via email genom helpdesk-plattformen Freshdesk, men även genom bokade virtuella möten och telefon. Du ansvarar för att prioritera, svara, följa upp och underhålla ärenden som inkommer till Freshdesk så att vi håller vårt SLA gentemot kunden.
I rollen ingår även att underhålla vår supportportal där vi dokumenterar hur systemet fungerar via artiklar, videos och annan dokumentation. I arbetet ingår att skriva nya artiklar vid behov och se till att all dokumentation är uppdaterad och korrekt.
Din Profil
Vi söker dig med några års erfarenhet inom corporate treasury, gärna i olika roller inom back-office, risk management, finansiell redovisning och cash management. Du har god kännedom om treasury-processer och finansiella instrument samt du har erfarenhet av att arbeta i och med IT-system i finansbranschen.
Praktisk erfarenhet av en liknande supportroll eller konsultroll inom treasury eller andra finansiella system med systemimplementationer är meriterande men inget krav.
Du är teknikintresserad och gillar att jobba med system som verktyg för att automatisera kundens arbetsprocesser och uppnå optimal effektivitet i kundens treasury-verksamhet.
Vi söker dig som tycker om att ge service och tillgodose kunders behov snabbt, effektivt och med omtanke. Du är en utåtriktad och positiv person som kan kommunicera med lätthet. Du är initiativrik, problemlösande, självgående och ansvarstagande.
Ansökan
I denna rekrytering har Treasury Systems valt att samarbeta med SJR. För mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Jorland på 072-066 02 98. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av processen.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/).
Titel: Support Specialist
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88