Support Team Lead

Support Team Lead

Arbetsbeskrivning

År 2025 har den svenska regeringen som mål att vara bäst i världen på e-hälsa. Vi på Cambio Healthcare Systems stödjer den ambitionen fullt ut. Cambio är ett ledande IT-företag inom e-hälsa och att arbeta hos oss ger dig möjligheten att bidra till ett bättre samhälle. Våra framgångsrika produkter COSMIC, NOVA, CDS och VIVA har gjort oss till en välrenommerad och väletablerad leverantör på den nordiska marknaden. Smarta lösningar kräver bra produktinformation och utbildning. Cambio levererar traditionellt sett produkter men är nu mitt uppe i ett intensivt arbete att börja leverera produkter som tjänst - Managed Services. Nu söker vi dig som vill vara med att utveckla och etablera vår satsning på framtidens supporttjänst för Sveriges framtida största vårdinformationssystem. Vill du vara med på vår resa?

Din roll och teamet
I rollen som Support Team Lead kommer du vara vårt ansikte utåt för vår supportavdelning och operativt leverera support på toppnivå till våra kunder och användare. Som Support Team Lead arbetar du med att leda det team som i huvudsak arbetar med vår telefon- och chattsupport samtidigt som gruppen säkerställer våra leveranser genom testning och konfigurationsarbete. Som Team Lead arbetar du med schemaläggning, koordinering, personalutveckling och deltar i det operativa dagliga arbetet i teamet. Du rapporterar till Service Delivery Manager som har personalansvaret för supportgruppen.

Som Support Team Lead kommer du under det första året vara med och bygga upp de system och rutiner som kommer styra vår support i framtiden. Du får vara med på resan från början och har stor möjlighet att driva och forma vår nya avdelning för att möjliggöra bästa möjliga support. Arbetet framöver kommer innebära kvälls- och helgarbete då vi har ett helhetsåtagande för vår tjänsteleverans. Ett tätt samarbete med andra avdelningar på Cambio krävs och möjliggör ett varierat och utvecklande arbete.

På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. Just du ska ha möjlighet att kliva framåt, både som människa och medarbetare. Dessutom har vi mycket trevligt tillsammans.

Om Dig
Vi tror att du tycker om att hjälpa människor och gillar snabb återkoppling i det dagliga arbetet. Som ledare är du tydlig och arbetar för att lyfta medlemmarna i teamet. Som person är du en självgående, flexibel och prestigelös lagspelare men som även kan driva utredningar på egen hand. Du tempoväxlar enkelt och rör dig obehindrat mellan detaljer och den större bilden. Då du kommer att arbeta mycket med andra team och delar av Cambio så ser vi att du har lätt för att knyta nya kontakter och utveckla samarbete mellan team.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

- Erfarenhet av att leda på både grupp- och individnivå.
- Stort kundfokus och förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder.
- God kommunikativ förmåga i både tal som skrift.
- Kunskaper i svenska på minst nivå C.
- Kunskaper i engelska så att du behärskar språket i både tal och skrift.


Bonus om du har:

- Erfarenhet av telefonsupport eller liknande.
- Erfarenhet av COSMIC.
- Erfarenhet av sjukvård och relaterade IT-system i någon form.


Vi erbjuder dig

Det kommer att vara en mycket spännande resa med stor möjlighet att själv vara med och påverka organisation och arbetsuppgifter. Du kommer att vara med och utveckla supporttjänster för framtidens vårdsystem.

Mer om Cambio

Cambio grundades 1993 i Linköping av två ingenjörer med ambitionen att digitalisera vården. Idag är Cambio ett internationellt bolag med huvudkontor i Stockholm, utvecklingscenter i Linköping och på Sri Lanka samt kontor i Motala, Danmark och England. Vi är 600+ anställda med olika bakgrund, kompetensområden och uppgifter, men med ett gemensamt mål att skapa IT-lösningar i världsklass inom e-hälsa.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Hallin.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 17 april 2020

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024