OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi på Ownit?
Ownit levererar tv, bredband och telefoni till bostadsrättsföreningar, privatpersoner och företag. Vi ser fiber som det självklara valet av infrastruktur. Ownits vision är att erbjuda marknaden högkvalitativa bredbandstjänster i ett stabilt fibernät med en kundupplevelse i absolut världsklass.
Ownit grundades 2004 och ingår sedan 2012 i Telenor-koncernen. Detta gör att kunderna erbjuds det bästa av två världar - flexibiliteten och tillgängligheten som ett mindre bolag kan erbjuda kombinerat med ett av Sveriges mest utbyggda och stabila fibernät.
Ownit omsätter drygt 300 MSEK och har ca 100 medarbetare.
Är det här ditt nästa jobb?
Vår avdelning Operations ansvarar för att ge Ownits kunder förstklassig service: över telefon, mail och chatt. Operations är organiserat i fyra specialistområden och vi söker dig som vill bli en del av vår Tech Support-avdelning och mer specifikt vår Second Line Support som stödjer avdelningen med hantering och eskalering av mer kvalificerade ärenden.
Operations Tech Supports uppgift är att hjälpa våra kunder och partners med frågor avseende tekniska problem. Kontaktvägarna är främst telefon, e-post och chatt och vårt mål är att hjälpa våra kunder så snabbt som möjligt, helst redan under första kontakten. Utöver kundkontakt och ärendehantering kommer du även hjälpa till med felsökningar av föreningar, drift av accessnätet samt tekniskt stöd vid driftsättning av nya föreningar.
Du blir kollega med tio stycken Support Agenter och fyra stycken Second Line supportagenter och rapporterar till Manager för Operations Tech support
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av inkommande – och i vissa fall utgående kontakter mot kunder, partners och andra intressenter. Kontaktorsakerna kan vara många, men handlar främst om att hjälpa kunderna med frågor och problemlösning kopplat till Ownits tjänster och produkter även innefattande merförsäljning. Du kommer även att hantera drift i Ownits eget nät, egna system och andra driftstörningar som kan uppkomma, samt att informera om och hantera våra partners driftstörningar som påverkar våra kunders tjänster.
Vem är du och vilka erfarenheter har du?
Vi söker dig som tycker om att arbeta i en operativ miljö, där även kvälls- och helgarbete förekommer. Du drivs – liksom vi – av att leverera ett kundmöte i världsklass och har troligtvis tidigare erfarenhet av att jobba inom kundservice eller motsvarande kundorienterad roll. Du innehar ett intresse och en fallenhet för teknik och nätverk och vi ser gärna att du har genomfört en teknisk utbildning eller har motsvarande erfarenhet.
Du är en ansvarstagande lagspelare som förstår hur du kan bidra till en bättre arbetsmiljö för dina kollegor och hur man framgångsrikt arbetar i ett team. Du uppskattar även att dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter med andra i teamet och är inte obekant med att inta en coachande och förklarande roll avseende tekniska frågor. Du är strukturerad och gillar att arbetar målinriktat och följas upp mot tydligt uppsatta mål.
Placeringsort: Solna
Språk: Flytande svenska och engelska
Är det dig vi söker?
Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande ledare Michalis Bogeas
michalis.bogeas@ownit.se
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors
Elin Johansson
Johan Wall
Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons
Recruiter Name
Daniel Stenberg
+46730570580