Support Technician

Support Technician

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med Sveriges ledande specialister på säker IT-infrastruktur? Såklart du vill! IT-Total söker nu en Supporttekniker till vår expertbetonade Servicedesk.


Din roll blir allt annat än tråkig
Tillsammans med dina duktiga kollegor på Servicedesk ansvarar du för att hjälpa våra kunder med tekniska ärenden. De ärenden som kommer in är av olika karaktär och därför blir din vardag allt annat än tråkig,
Du kommer arbeta i en dynamisk verksamhet och bidra med kompetens som lyfter vår IT-support ytterligare. Det här blir ett roligt nästa steg för dig om du vill arbeta på ett modernt IT-företag och tycker om att hantera IT-lösningar som kräver kreativitet.
Variation av arbetsuppgifter:
Felsökning av program och applikationer
Ominstallationer och konfigurering av klienter
Felsökning av servrar, nätverk, routrar och switchar samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem
Ärendhantering via telefon, remote och onsite

Vi söker dig som vill bli bäst på det just Du brinner för
För att trivas hos har du ett stort driv, är ansvarstagande och ett engagemang för ditt arbete. Du har tidigare erfarenhet att arbeta som supporttekniker och vill hamna på ett företag som satsar på dig. Du jobbar gärna i team mot gemensamt uppsatta mål och framgångar. Som person är du ansvarstagande, noggrann och alltid beredd att ge det där lilla extra. Hos oss är dina personliga egenskaper det absolut viktigaste.
För att lyckas i rollen behöver du:
Ha tidigare arbetslivserfarenhet från first line-support, onsite-support och Second line-support
Ha god erfarenhet av Windows server, Active Directory och Office 365 administration.
Uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Vara relationsskapande och ha förmåga att lätt ta kontakt och skapa goda relationer med personer i din omgivning
Trivas i en miljö där du tar eget ansvar för din egen utveckling
Ha allmänna kunskaper kring nätverk, skrivare och hårdvara
Kunna hantera guidning över telefonen då mycket av vårat arbete sker remote
Kunna hantera lösningsdokumentation

Det är meriterande om du har kunskap inom:
Felsökning i Linux
Aws/Azure
VMware, Hyper-V eller likvärdigt
ISO27001 och eller ITIL
MDM
SCCM
SQL eller MSSQL
Powershell
Backup
Windows klienthantering



Vi är inte som alla andra
Omtanke är nämligen något vi tar på blodigaste allvar. IT-Total föddes ur idén att vara det bästa företaget för medarbetare inom sin bransch, därför välkomnar vi dig till en arbetsplats som ger dig glädje, stimulans och möjlighet att växa inom det område du brinner för. Genom att verkligen bry oss om varandra har vi bästa möjliga förutsättningar att bry oss om våra kunder, partners och omvärld. Vi är en innovativ arbetsgivare som satsar på framtiden och jobbar i teknikens framkant. Vår kultur är något vi är jättestolta över och som har kännetecknat oss sedan start. Hos oss är det viktigt att du mår bra, har motiverande arbetsuppgifter och ständigt utvecklas.


På IT-Total vill vi erbjuda dig
Goda förtjänstvillkor
Frihet att styra din egen utveckling och ditt eget arbete, vi tror på Work life balance
Roligt på jobbet med allt från träning, resor till spelkvällar
En himmelsk fredagsfrukost med kollegorna
Ett välfyllt lager av frukt, nötter, bryggkaffe och nespresso om så önskas
Ett stenkast till både shopping på Mall of Scandinavia och natursköna Brunnsviken som är perfekt för löpning och lunchpromenader
Kollegor i världsklass som bryr sig



Varmt välkommen med din ansökan!
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Åhström, Talent Acquisition Manager på IT-Total:
073-2711933 | sanna.ahstrom@it-total.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-Total Sweden AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Postadress

Gustav III:s Boulevard 50A
Solna, 16974

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024