OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring.Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information.Koncernen omsätter 3,2 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med 2000 anställda.Strålfors är en helägd dotterkoncern till Posten AB. Strålfors ePayment inom affärsområdet Informationslogistik ingår i Strålfors Payment.Enheten hanterar internetbetalningar i olika former och lösningar mellan säljföretag och banker/finansbolag i hela Norden.Själva tjänsten för internetbetallösningar heter Posten Betalväxel.Som kundens nav i sin internetaffär har vi inom Strålfors ePayment extremt höga krav på säkerhet, tillförlitlighet och systemets tillgänglighet.Vi är just nu i ett expansivt skede och därför söker vi nu en ny kollega för att förstärka bemanningen på Teknik- och Supportavdelningen.Supporttekniker Betalväxel / Internetbetalningar AO Informationslogistik, ePayment Du kommer att arbeta i en grupp som har till huvuduppgift att ge våra partners och kunder tekniskt stöd under implementerings- och testfasen och ge tekniskt stöd åt våra säljare.Samt vara andra linjens support till vår tekniska kundsupport för mer avancerade tekniska supportfrågor. I arbetet ingår även: .Underhålla kunddokumentation (manualer och testinstruktioner). .Administrera kunderna i vårt administrativa verktyg..Tekniskt och administrativt stöd vid utvecklingsprojekt .Testa ny funktionalitet och nya releaser. Du rapporterar till Teknikchefen inom ePayment.Vi vänder oss till Dig som .har minst gymnasieutbildning, gärna med teknikprogrammet, inriktning IT samt kompletterade IT-utbildningar..har en bra skriftlig och muntlig uttrycksförmåga i svenska och engelska och gärna ytterligare nordiska språk eller tyska .har något eller några års erfarenhet av IT eller tekniskt arbete.Särskilt meriterande är om du har arbetat med teknisk support samt har erfarenhet inom korttransaktionsbranschen eller e-handel. Som person är Du .Teknikintresserad och serviceinriktad .Tillförlitlig och har en snabb uppfattningsförmåga .Noggrann och strukturerad .En god kommunikatör och dokumentatör .Proaktiv, engagerad och analytisk .Självständig, ansvarstagande och tar initiativ till nya aktiviteter Anställningsform Heltid, tillsvidare