OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gruppen TCS DNS jobbar med 1:a linjens support mot företagets datanäts kunder. Arbetet innebär direkt kontakt med våra företagskunder vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget. Dina arbetsuppgifter: Du kommer att jobba mot Företagsmarknaden DataNät. Felsökning, kontroll och analys av inkomna ärenden via vårt ärendesystem ARS. Ansvara för inkommande samtal och mail från kund. Återrapportering av pågående driftstörningar mot slutkund. Samarbeta med kundens teknik- och säljorganisationer Gruppens arbetstider är mellan 07:00-19:30 (vardagar) vilket innebär att du ingår i ett schema. Kompetens och erfarenheter: Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support. Du skall även kunna utrycka dig korrekt i tal och skrift på svenska och engelska. Goda nätverkskunskaper, även felsökning av detta. Cisco kompetens (CCNA/CCNP) Erfarenhet av routing. Sub/supernetting enligt CIDR Felsökning efter OSI-modellen Personliga egenskaper: Vi söker dig som tycker om kundkontakter och problemlösning. Du skall vara tekniskt intresserad och ha mycket god datorvana. Du skall vara ambitiös och metodisk och ha ett genuint intresse för datanät och dess felavhjälpning.