OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Supporttekniker hjälper våra kunder tillrätta när problem uppstår oavsett vilken IT-plattform kunden har. Detta sker i första hand via telefon direkt med användaren, men vi har även tillgång till second-line med spetskompetens som kan ta över ärendet. För många av våra kunder använder vi fjärrsessionsverktyg som möjliggör direkt åtkomst till kundens PC för att åtgärda problemet. Behörighetsadministratör hanterar nyupplägg, borttag samt förändringar av användares behörigheter. Teamet du ska arbeta i är Service Desks skiftteam. Teamet är verksamt 24 timmar per dygn 365 dagar om året och servar Service desk alla kunder med avtal utanför kontorstid. Du kommer att arbeta med Service Desks största kund Reitan Service Handel. Meriterande är om du har goda kunskaper inom Windows-plattformar, S/390, AS400, kommunikation samt erfarenhet av drift och användaradministration. Du bör vara mycket bra på att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Du är en stresstålig, positiv och kommunikativ person med djup service- och ansvarskänsla. Utöver goda kunskaper i svenska språket är det också viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Kunskaper i danska och norska är meriterande. Ansvar och befogenheter * Dokumentera handledningar/kundinformation och rutiner * Hålla sig ajour med gällande avtal, samt rapportera vidare fel och brister avseende dessa. * Hålla sig ajour med gällande rutiner för Logicas olika leverantörer. * Aktivt informera sig själv kring våra interna rutiner/regler och arbeta efter dessa. * Arbeta för att upprätthålla respektive teams uppsatta servicenivåer/nyckeltal. * Registrera kunds ärende samt addera ett mervärde till detta. * Arbeta för att driva ärendet mot sin lösning. * Återrapportera ärende till kund/användare. * Vara lyhörd mot kund och rapportera vidare säljmöjligheter/förbättringar av kunds miljö. * Genomföra och följa upp proaktivt arbete i olika forum. * Aktivt deltagande i verksamhetens utveckling.