OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schneider Electric är en ledande specialist inom digital utveckling av energihantering och automation i hem, fastigheter, datacenter, infrastruktur och industrier. Med närvaro i över 100 länder är Schneider Electric världens ledande företag inom energihantering - mellanspänning, lågspänning, avbrottsfri kraft och automationssystem. Våra medarbetare och partners gör Schneider till ett fantastiskt företag. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla. https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
Vi söker dig som är i början av din karriär och som vill växa i en supportroll med många kontaktytor.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta och utmanande utvecklingsmöjligheter.
Du kommer att vara en del av ett sammansvetsat team, som arbetar i en inspirerande atmosfär på Schneider Electric med stora möjligheter att jobba inom olika tekniska områden. Vi sitter i fräscha lokaler i Lund och här får du stora möjligheter att utvecklas och växa med oss!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera olika tekniska supportärenden, såväl felsökning som att bistå Schneiders lokala och regionala supportteam med hjälp via telefon och mail. Du kommer att få lära dig våra BMS (Building Management System) för fastighetsautomation som övervakar styrsystem såsom värme, ventilation, luftkonditionering, passage och säkerhet. Rollen är utvecklande på så sätt att du kommer att ges större ansvar allt eftersom du lär dig och förstår våra tekniska lösningar.
För att vara framgångsrik i rollen ser att du:
• Har en utbildning inom Datavetenskap eller Automation.
• Har god engelsk kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
• Har tidigare erfarenhet inom Teknisk Support
Ditt ansvarsområde
• Assistera våra lokala/regionala supportteam runt om i världen med teknisk support.
• Avancerad teknisk felsökning av våra system och produkter (hård- och mjukvara) för att isolera felkälla.
• Skapa Knowledgebase-artiklar samt instruktionsvideor.
• Arbeta tätt med kollegor samt med våra utvecklings-, marknads- och kvalitetsteam för att lösa tekniska frågor.
• I viss mån även testa befintliga och nya produkter.
Vem du är
Som person är det viktigt att du är kreativ, organiserad, och har en stark drivkraft att lära dig nya produkter och ny teknik. Du trivs att både jobba självständig så väl som att jobba i en grupp. Då detta är en junior position med stora utvecklingspotentialer kommer vi främst att lägga vikt vid din personliga lämplighet. Vidare söker vi dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och som engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling.
Vi tror att en öppen och vänlig företagskultur tillsammans med anställda som tar initiativ och ansvar är det som får oss att växa tillsammans. Vi ger våra medarbetare möjlighet att använda sitt omdöme, göra det bästa för våra kunder och få ut mesta möjliga av sin energi.
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Mathias Björkander tfn 0705 671 482 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand på tfn 0725 200 797.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Du söker tjänsten via www.se.com/se
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på www.se.com/se
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resource
Therese Thunström